کد خبر: ۱۴۸۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 15
ارفرمایان خوش حسابی که بر اثر حوادث غیرارادی مانند آنچه که در حادثه ساختمان پلاسکو رخ داد، سیل، زلزله، تحریم و نوسانات ارزی موفق به پرداخت حق بیمه کارکنان در موعد مقرر نشدند، می توانند برای ارائه درخواست به شعب این سازمان تا ششم اردیبهشت ماه مراجعه کنند
شفا آنلاین>اجتماعی>طرح بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب از سوی سازمان تامین اجتماعی با هدف حمایت از بخش تولید و اشتغال کشور برای کارگاههای فعال تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی تحت پوشش این سازمان(Organization) اجرا شده است.

به گزارش شفا آنلاین،کارفرمایان خوش حسابی که بر اثر حوادث غیرارادی مانند آنچه که در حادثه ساختمان پلاسکو رخ داد، سیل، زلزله، تحریم و نوسانات ارزی موفق به پرداخت حق بیمه کارکنان در موعد مقرر نشدند، می توانند برای ارائه درخواست به شعب این سازمان تا ششم اردیبهشت ماه مراجعه کنند.

با توجه به اینکه پذیرش دلایل ابرازی نیاز به تایید مراجع ذی صلاح برای برخورداری از طرح بخشودگی جرام بیمه ای کارفرمایان(Bosses) دارد، کارفرمایان پس از ارائه درخواست استفاده از این طرح و تایید سازمان تامین اجتماعی، باید تایید دلایل ابرازی را از مراجع ذی صلاح مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت، استانداری، فرمانداری یا بخشداری اخذ  و به سازمان تامین اجتماعی ارائه کنند.

خوش حسابی یکی دیگر از شرایط بهره مندی از طرح بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان است  و به این مفهوم است که کارفرمایان قبل از ارائه درخواست استفاده از این طرح، ظرف 18 ماه باید 4ماه لیست حق بیمه را به موقع ارسال و پرداخت کرده باشد.


کارفرمایانی که یکجا بدهی خود را پرداخت یا در طول 12ماه تقسیط کنند از 100درصد بخشودگی جرائم برخوردار می شوند.در صورتی که کارفرمایان در 18قسط بدهی خود را پرداخت کنند از 85درصد بخشودگی ، با انتخاب 24قسط از 75درصد بخشودگی بهره مند می شوند.

کارفرمایانی که در 30 یا 36ماه بدهی خود را تقسیط کنند از بخشودگی 60 و 50درصدی برخوردار می شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: