کد خبر: ۱۴۸۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 14
وزیر بهداشت؛این طرح هیچ مشکل مالی ندارد و در حال اجراست و جای هیچ نگرانی نیست.

شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت(Hygiene)، درمان و آموزش پزشکی با رد همه صحبت‌ها در خصوص چالش های مالی طرح تحول سلامت گفت: این طرح هیچ مشکل مالی ندارد و در حال اجراست و جای هیچ نگرانی نیست.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر حسن قاضی‌زاده هاشمی در جمع خبرنگاران در خصوص آینده طرح تحول سلامت و چالش‌های مالی آن، با رد همه این چالش‌ها، گفت: طرح تحول سلامت هیچ مشکلی به لحاظ مالی ندارد.

وی گفت: بالاخره هر دستگاهی با سختی مواجه می‌شود و کار سختی خود را دارد و ممکن است پرداخت‌های بیمه دیر یا زود شود، اما امروز پول ندهند، فردا می‌دهند.

وی افزود: هیچ بیماری نیست که خدماتی که طی این دو سال و نیم در طرح تحول دریافت کرده، امروز این خدمات(Services) را دریافت نکند.

هاشمی تاکید کرد: هیچ مشکلی برای این طرح نداریم و هیچ کس نباید نگران باشد.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به افتتاح و در دست ساخت بودن پروژه‌های بسیار درمانی در استان کرمانشاه، گفت: این پروژه‌ها همگی در راستای رفع نواقص موجود است و قطعا اگر بخواهیم تحول جدی در بخش درمان داشته باشیم، باید زیرساخت‌ها را توسعه دهیم.

وی افزود: بسیاری تخت‌ها و بیمارستان‌های استان کرمانشاه مربوط به 25 سال پیش است و این درحالی است که جمعیت استان رشد داشته است و باید همپای این جمعیت امکانات را توسعه دهیم.

هاشمی افزود: در همین راستا اقداماتی هم در دولت و هم در وزارت بهداشت در راستای ارتقای این امکانات و زیرساخت‌ها در استان در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: خدمات و اقدامات چند سال اخیر چشمگیر بوده، اما نباید متوقف شویم و باید به سمت تحول مورد انتظار در استان پیش رویم.

هاشمی به موقعیت ویژه استان کرمانشاه و مرزی بودن آن اشاره کرد و افزود: همه باید نگاه ویژه‌ای به این استان داشته باشند، چرا که این استان یکی از کانون‌های مهم امنیتی کشور است.

وی افزود: با برقراری آرامش در کشور عراق هم این استان موقعیت مطلوبی برای خدمات دهی به بیماران این کشور دارد.

وزیر بهداشت تایید کرد: موقعیت ویژه استان موجب شده که کرمانشاه هم برای دولت و هم برای وزارت بهداشت ویژه باشد.

هاشمی با بیان اینکه استان به لحاظ نیروی انسانی مشکلی ندارد، گفت: تنها مقداری در بحث زیرساخت‌ها غفلت شده که هم اکنون در حال جبران آن هستیم.

وزیر بهداشت در ادامه سفر خود به کرمانشاه در مراسم افتتاح کیلینیک تخصصی و فوق تخصصی "بوستان" با بیان اینکه کشور به کارگاه بزرگ عملیاتی و ساختمانی تبدیل شده، گفت: طی یک سال و نیم گذشته 6500 پروژه را در کشور شروع کردیم که تا پایان عمر این دولت نیمی از آنها به بهره برداری می‌رسد.

هاشمی با اشاره به نیازهای بیشتر استان کرمانشاه به توسعه زیرساخت‌ها گفت: این استان به دو تا سه مرکز آموزشی مجهز و بزرگ نیاز دارد و یکی از این مراکز می تواند بیمارستان 540 تخت خوابی باشد، اما اعتبار امسال این پروژه یک میلیارد تومان بوده و قطعا با این اعتبارات نمی توان بیمارستان احداث کرد.

 وزیر بهداشت افزود: اگر بناست امکانات متناسب با شأن استان و نقش آفرینی آن در طول جنگ تحمیلی باشد باید بیش از اینها در استان سرمایه گذاری شده و اعتبار داده شود.

هاشمی افزود: ما می‌توانیم تجهیز و نیروی انسانی بدهیم و برای ساخت بیمارستان 540 تخت خوابی اوراق مشارکت هم قبول می کنیم تا با سرعت بیشتری کار این بیمارستان به پیش رود.

وزیر بهداشت با اشاره به رقابت‌ها در برخی بخش‌ها بر سر قطبیت و مرکزیت غرب کشور گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم کرمانشاه باید قطب باشد و باید موقعیت ویژه این استان در بسیاری بخش‌ها و زمینه‌ها در نظر گرفته شود.

برچسب ها: انسان ، درمانی ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: