کد خبر: ۱۴۸۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 13
طرح مراکز پایگاه‌های خدمات اجتماعی تلفیقی امروز بررسی و ابلاغ می‌شود تا از هفته آینده در 30 شهر کشور راه‌اندازی شود
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: طرح مراکز پایگاه‌های خدمات اجتماعی تلفیقی امروز بررسی و ابلاغ می‌شود تا از هفته آینده در 30 شهر کشور راه‌اندازی شود.

به گزارش شفا آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم گرامیداشت روز مددکار در سالن فرهنگی و ورزشی «تلاش» در جمع خبرنگاران افزود: این پایگاه‌ها تلفیقی از خدمات سلامت روان، خدمات اجتماعی و خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه موسوم به CBR خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: با گسترش این مراکز مداخلات سازمان بهزیستی به صورت تخصصی، تلفیقی و علمی ارائه می‌شود.

وی بدون نام بردن از 30 شهر گفت: این پایگاه‌ها در شهرهایی راه‌اندازی می‌شوند که در آنها با مشکلاتی مانند نبود فرصت‌های برابر و رشد آسیب‌های اجتماعی روبه‌رو هستیم.سلامت اجتماعی را می‌توان برخلاف آسیب‌های اجتماعی با یک مداخله بهنگام بهبود بخشید.

رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین گفت: آسیب‌های اجتماعی ماهیت پیچیده‌ای دارد که باید برای آن رویکرد تلفیقی همراه با نوآوری ارائه شود.به گزارش «ایران»، محسنی بندپی افزود: از بدو ظهور بشر تاکنون همه حاکمیت‌ها به دنبال این بودند تا مددکاری را در ابعاد وسیع توسعه دهند. زمانی مددکاری تنها یاری رساندن در مسائل مالی بود ولی امروز این امر گسترده‌تر شده است.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه یکی از علومی که می‌تواند نقش آفرینی و الگو‌سازی کند و با مشکلات برخورد علمی داشته باشد مددکاری اجتماعی است، بیان داشت: نخستین خانه مددکار اجتماعی ، بهزیستی است اما با وجود این، نگاه ما به کمک و یاری طلبی از همه انجمن‌ها و دانشمندانی است که در این حوزه کار می‌کنند.وی خاطرنشان کرد: متأسفانه اگر یک بیماری در کشور اپیدمی شود و جامعه را تهدید کند همه بسیج می‌شوند ولی به موضوع اعتیاد و سلامت اجتماعی تا قبل از برنامه ششم توسعه خیلی توجه نشده است.

وی با بیان اینکه تمام سعی ما در پذیرش ماده 16 اعتیاد این بود که فرد معتاد متجاهر را مجرم تلقی نکنیم  بلکه او را به‌عنوان یک بیمار بپنداریم ،گفت: باید با نگاه درمانی و متدهای نوین به سراغ فرد معتاد رفت نه نگاه سنتی و اردوگاهی.

 مدیرکل بهزیستی استان تهران نیز در این مراسم با اعلام اینکه در حال حاضر ۲۱۰ مددکار و دانشمند متخصص در ۶۷ کلینیک مددکاری استان تهران مشغول به فعالیت هستند، گفت: بدون شک برای توسعه جایگاه اجتماعی انسان باید در مسیر ریل‌گذاری اجتماعی نقش ایفا کنیم.
اصغر باقری با اشاره به اینکه رابطه مددکاران بر اساس مباحث انسانی، اجتماعی، کیفی و آن چه می‌تواند ما را یاور باشد به وجود می‌آید، بیان داشت: این امر باعث می‌شود مددکار به‌عنوان یک کارشناس از فن و دانش خود بدرستی استفاده کند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی نیز در این مراسم با اشاره به شعار امسال روز مددکار با عنوان «مددکار اجتماعی و درمانی اجتماعی »گفت: همه رشته‌ها با توجه به نیاز جامعه باید به روز‌رسانی شود از این‌رو رشته مددکاری نیز مانند سایر رشته‌ها در طول زمان باید تغییر کند تا قدرت چانه زنی ما در این حوزه افزایش یابد.

حبیب‌الله مسعودی فرید، توسعه و حمایت از کارکرد مددکاران اجتماعی و مددکاری در طلاق که در حال تدوین نهایی است را از جمله سیاست‌های اصلی در حوزه مددکار اجتماعی برشمرد.

فرید همچنین از حمایت بهزیستی برای توسعه مراکز بخش غیر دولتی در فعالیت‌های مددکاری خبر داد و افزود: در حال حاضر کلینیک‌های مربوط به کودکان شبه خانواده و زن سرپرست خانوار از جمله کلینیک‌هایی است که در حوزه پیشگیری و توانمندسازی شرایطی را دارد که می‌توانیم بسیاری از خدمات را به این مراکز غیر دولتی برون‌سپاری کنیم.

وی در ادامه به شعار بین‌المللی روز مددکاری که «توسعه جوامع و پایداری محیطی» است، اشاره کرد و گفت: شعار امسال براساس توسعه و بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی و رسیدن به عدالت اجتماعی و اقتصادی همچنین ارتقای ارزش انسان‌ها و شرافت انسانی است چراکه اعتقاد داریم جایگاه مددکاری قابلیت توسعه فراوان دارد و ما با این نگاه سعی می‌کنیم تسهیل‌گر باشیم تا مددکاری به سمت اقدامات تخصصی و رویکردهای نوین برود.
برچسب ها: اجتماعی ، خدمات ، پایگاه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: