کد خبر: ۱۴۸۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 12
معاون بهداشت و سلامت وزارت آموزش و پرورش از اجراي طرح وارنيش فلورايدتراپي براي 90 درصد دانش آموزان ابتدايي و همچنین ارائه خدمات رايگان دندانپزشکی به آنها خبر داد

شفا آنلاین>سلامت>معاون بهداشت و سلامت وزارت آموزش و پرورش از اجراي طرح وارنيش فلورايدتراپي براي 90 درصد دانش آموزان ابتدايي و همچنین ارائه خدمات رايگان دندانپزشکی به آنها خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، مهرزاد حمیدی در افتتاحیه(Opening) مرحله دوم طرح وارنیش فلوراید تراپی  در برنامه کشوری سلامت دهان و دندان مدارس ابتدایی که با حضوز وزرای بهداشت و آموزش و پرورش در یک مدرسه پسرانه منطقه 11 برگزار شد، ضمن اشاره به آغاز دومین سالگرد طرح تحول سلامت دهان و دندان گفت: این طرح در دولت تدبیر و با اهتمام ویژه رییس جمهور و توجه ایشان به سلامت اجرا شد. دو سال پیش موافقتنامه‌ای بین وزرای آموزش و پرورش و بهداشت مبادله و بلافاصله در بهار همان سال دستورالعمل اجرایی آن به مدارس ابلاغ شد.

وی افزود: فعالیت‌های چشمگیری بعد از اجرایی شدن این طرح در حوزه پیشگیری(prevention) و آموزش حفظ سلامت دهان برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها انجام شد. طرح وارنیش فلوراید تراپی در 62 مدرسه اجرا شد و در مجموع می‌توان گفت 90 درصد دانش‌آموزان ابتدایی که حداقل یک بار تحت پوشش این برنامه قرار گرفته‌اند که تا پایان سال نیز مرحله دوم آن اجرا می‌شود.

معاون سلامت و بهدشت آموزش و پرورش اظهار کرد: طی اجرای این برنامه با استقرار یونیت‌های دندانپزشکی(Dental) سیار و ثابتی در مدارس  معاینه و غربالگری دندان‌های دانش‌آموزان انجام شد، همچنین دانش‌آموزانی که دندان‌های آسیب دیده دارند می‌توانند در تمامی کلینیک‌های دندانپزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی با دفترچه بیمه خدمات رایگان دریافت کنند.


برچسب ها: دندان ، رایگان ، دهان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: