کد خبر: ۱۴۸۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 10
گاهی حساسیت و آلرژی، پوشش مخاطی داخل بینی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و به رشد بیش از حد این بافت و ایجاد پولیپ بینی منجر می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>عطسه(Sneezing)، سرفه، آب ریزش بینی و سوزش چشم همه از عوارض ناخوشایند آلرژی‌های فصلی هستند و مبتلایان را در هر سن و سالی با مشکل مواجه می‌کند. اما در کنار این مشکلات شناخته شده مشکلاتی مانند پولیپ هم هستند که  بی‌توجهی به آنها می‌تواند عوارض بسیاری به همراه داشته باشد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر اکبر بیات در این باره می‌گوید: گاهی حساسیت و آلرژی، پوشش مخاطی داخل بینی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و به رشد بیش از حد این بافت و ایجاد پولیپ بینی منجر می‌شود.

این متخصص(Expert) گوش و حلق و بینی ادامه می‌دهد: در صورتی که پولیپ بینی به درستی درمان نشود، همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد و حفره بینی را پر می‌کند. در چنین شرایطی پولیپ ایجاد شده با فشاری که به دیوار داخلی و استخوان‌های  بینی وارد می‌کند، باعث رشد استخوان‌ها به سمت خارج و پهن شدن بینی می‌شود.

وی تأکید می‌کند: بزرگی بینی و تغییر حالت استخوان‌های بینی بر اثر رشد مخاط داخلی بینی مخصوص کودکان نیست و بسیاری از بزرگسالان مبتلا به آلرژی نیز به این عارضه گرفتار می‌شوند. از این‌رو توصیه می‌کنم این عارضه را تحت نظر یک متخصص به درستی درمان کنید.
برچسب ها: عطسه ، پولیپ ، چشم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: