کد خبر: ۱۴۸۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 09
سامانه کنترل اصالت فرآورده‌های سلامت‌محور به منظور پیشگیری و جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق و تقلبی که جان مردم و سلامت آنان را به خطر می‌اندازند، راه‌اندازی شده‌است
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم گفت: سامانه کنترل اصالت فرآورده‌های سلامت‌محور به منظور پیشگیری و جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق و تقلبی که جان مردم و سلامت آنان را به خطر می‌اندازند، راه‌اندازی شده‌است.

به گزارش شفا آنلاین،عباسعلی پوربافرانی در خصوص روند اجرایی شدن سامانه کنترل اصالت فرآورده‌های اصالت‌محور اظهار داشت: چنانچه این سامانه(system)مطابق طراحی‌های از پیش انجام شده عملیاتی گردد، خواهد توانست به عنوان یک سیستم نظارتی کارآمد عمل کند.

وی درباره ضرورت ایجاد چنین سامانه‌ای بیان کرد: متأسفانه موضوعی به نام کالای تقلبی در عرصه‌های مختلف وجود دارد؛ خصوصا در حوزه فرآورده‌های سلامت‌محور که در قالب داروهای تقلبی، قاچاق و یا جعلی می‌تواند جان مردم و سلامت آنان را به خطر بیندازد.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: به منظور پیشگیری(prevention) از بروز تقلب در تولید و عرضه محصولات سلامت‌محور، مردم باید بتوانند از یک شیوه و طریق به محصولات اصلی دسترسی داشته باشند و آنها را از محصولات تقلبی و قاچاق تشخیص دهند.

پوربافرانی با اشاره به ضرورت وجود سامانه کنترل اصالت گفت: این سامانه امکان تشخیص کالاهای اصیل از غیر آن را برای مردم فراهم می‌کند و بدین‌ترتیب از مصرف کالاهای تقلبی و قاچاق جلوگیری می‌شود.

نماینده مردم نائین در مجلس دهم چگونگی روند اجرای این طرح را بدین‌گونه شرح داد: زمانی که مصوبه‌ای تصویب و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد باید در زمان مقتضی خود اجرایی شود بنابراین انتظار این است دستگاه‌های متولی از جمله سازمان غذا و دارو روند اجرایی شدن این سامانه را تسریع کنند.

پوربافرانی در پایان گفت: پروژه‌های ملی از جمله سامانه کنترل اصالت، بر اساس متغیرها و پدیده‌های مخصوص به زمان مقتضی تعریف می‌شوند از این رو اگر عملیاتی شدن آن‌ها مشمول مرور زمان قرار گیرد و دچار وقفه زمانی شوند، قطعا پاسخگوی نیازهای آتی نخواهند بود.

برچسب ها: سامانه ، سیستم ، پیشگیری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: