کد خبر: ۱۴۷۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - 2017March 30
محققان توانستند توالی ژنتیکی مرتبط با موفقیت‌های تحصیلی را شناسایی کنند، سپس با استفاده از اطلاعات به دست آمده در یک تحقیق دیگر، امتیاز ژنتیکی مرتبط با موفقیت تحصیلی هریک از پنج هزار و 525 داوطلب آن تحقیقات را محاسبه کردند

شفا آنلاین>سلامت>محققان دانشگاه کینگ لندن دریافتند تغییرات دی ان ای عامل تفاوت پنج درصدی در توانایی خواندن کودکان است.

به گزارش شفا آنلاین، این محققان توانستند توالی ژنتیکی مرتبط با موفقیت‌های تحصیلی را شناسایی کنند، سپس با استفاده از اطلاعات(Information) به دست آمده در یک تحقیق دیگر، امتیاز ژنتیکی مرتبط با موفقیت تحصیلی هریک از پنج هزار و 525 داوطلب آن تحقیقات را محاسبه کردند.

پس از مقایسه این امتیازها با توانایی خواندن داوطلبان مورد مطالعه که بین 14 تا 17 سال سن داشتند،‌ به این نتیجه رسیدند که تغییرات ژنتیکی(genetically) موجب تغییر پنج درصدی در توانایی خواندن می‌شود. با وجود این که پنج درصد اختلاف میزان اندکی به نظر می‌آید، اما مطالعات پیشین نشان می‌دهد تفاوت‌های عمومی بین کودکان، تنها موجب بروز یک درصد اختلاف در مهارت خواندن آن‌ها می‌شود. ارزش امتیازات ژنتیکی در این است که امکان پیشگویی خطرات ژنتیکی را برای هر شخص فراهم می‌کنند.

این تحقیقات نقطه شروع بسیار مهمی برای کشف تفاوت‌های ژنتیکی در توانایی خواندن با استفاده از امتیاز ژنتیکی است. برای مثال این امتیازها امکان مطالعه بر آثار جهش‌های ژنتیکی بر بروز اختلال در توانایی خواندن و نحوه واکنش کودکان به تدابیر درمانی مختلف را فراهم می‌کند.
برچسب ها: دانشگاه ، ژنتیکی ، مطالعه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: