کد خبر: ۱۴۶۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - 2017March 23
استادیار دانشگاه شهید بهشتی تشریح کرد:
در ایام تعطیلات عید نوروز به جای اینکه صرفا به سفر برویم، می توانیم از این فرصت برای دید و بازدیدها و بجا آوردن صله رحم استفاده کنیم تا فرزندانمان احترام به بزرگترها و بازی و نشاط جمعی را در عمل بیاموزند.
شفا آنلاین:روانشناس و استادیار دانشگاه شهیدبهشتی گفت: عید نوروز فرصت مغتنمی است که می توان از آن برای رشد اجتماعی فرزندان بهره برداری کرد.

به گزارش شفا آنلاین، سیما فردوسی  با بیان این مطلب افزود: در ایام تعطیلات عید نوروز به جای اینکه صرفا به سفر برویم، می توانیم از این فرصت برای دید و بازدیدها و بجا آوردن صله رحم استفاده کنیم تا فرزندانمان احترام به بزرگترها و بازی و نشاط جمعی را در عمل بیاموزند.

این روانشناس با بیان اینکه احترام به بزرگترها را نه در گفتار بلکه در عمل باید به کودکان آموخت، ادامه داد: ارتباط اجتماعی در دید و بازدید نوروز بهترین زمان برای احترام گذاشتن به بزرگترها است.
وی با اشاره به اینکه احترام بزرگترها باید در یک خانواده به طور شایسته انجام شود، بر حفظ سنت ها و رسوم ملی تاکیدکرد و گفت: اگر در این ایام فرخنده که یکی از سنت های کهن ایرانی است، اظهار بی حوصلگی و بی توجهی کنیم، کودکان ما هم با این سنت های دیرینه فاصله خواهند گرفت و کم کم به دست فراموشی سپرده خواهد شد.

وی با انتقاد از کم توجهی بعضی افراد در چیدن سفره هفت سین، اضافه کرد: چیدن سفره هفت سین، دید و بازدیدهای نوروزی و ارتباط اجتماعی خاطرات خوشی برای فرزندان ایجاد می کند و در روحیه آنان بسیار تاثیرگذار است.

فردوسی اضافه کرد: پررنگ تَر کردن اعیاد ملی و مذهبی و همچنین آموزش دادن آن به کودکان بسیار خوب و برای رشد اجتماعی آنان بسیار مفید است.

استادیار گروه روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه ما بزرگترها خاطرات خوب و قشنگی از دوران کودکی خود داریم، ادامه داد: بیاییم این خاطرات خوب را برای فرزندان خود خلق کنیم و اگر احیانا از کسی ناراحت هستیم و کدورت داریم، در این ایام زیبا دل های خود را صیقل داده و ارتباطات را کاملا قطع نکنیم.

وی تصریح کرد: با قطع کردن کامل ارتباطات، کودکانمان را از مهر و محبت عمو، خاله، عمه، عمو و بقیه اقوام محروم می کنیم که این کار در روحیه و رشد اجتماعی آنان تاثیر سوء خواهد داشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: