کد خبر: ۱۴۶۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - 2017March 23
اکیپ های بهداشت محیط وزارت بهداشت از ابتدای اسفند تا کنون نظارت و کنترل ویژه ای بر اماکن و مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، اماکن بین راهی، مراکز عرضه قلیان، سامانه های آبرسانی و اماکن عمومی حساس مانند آرایشگاه ها، هتل ها، مراکز اقامتی مسافران نوروزی داشته اند تا سلامت مردم و مسافران حفظ شود.
شفا آنلاین:مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: بازرسان بهداشت محیط کل کشور در یک ماه گذشته 885 هزار بازرسی انجام داده و هزار و 251 تن مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی کشف و معدوم کردند.

به گزارش شفا آنلاین:از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رضا غلامی افزود: اکیپ های بهداشت محیط وزارت بهداشت از ابتدای اسفند تا کنون نظارت و کنترل ویژه ای بر اماکن و مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، اماکن بین راهی، مراکز عرضه قلیان، سامانه های آبرسانی و اماکن عمومی حساس مانند آرایشگاه ها، هتل ها، مراکز اقامتی مسافران نوروزی داشته اند تا سلامت مردم و مسافران حفظ شود.


وی گفت: در طول این مدت، حدود 480 هزار مورد کلر سنجی از آب آشامیدنی و 45 هزار نمونه برداری میکروبی از آب توسط بازرسان بهداشت محیط وزارت بهداشت انجام شده است.

غلامی با اشاره به 26 هزار مورد نمونه برداری غذایی توسط بازرسان بهداشت محیط، یادآور شد: در بحث همکاری های بین بخشی، توانستیم 10 هزار و 400 مورد بازرسی را به صورت مشترک با سایر دستگاه های اجرایی و نظارتی انجام دهیم که 12 هزار و 952 مورد از مراکز و اماکن متخلف به مراجع قضایی معرفی و 3 هزار و 996 مورد از مراکز و اماکن متخلف نیز تعطیل شدند.

مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اظهار کرد: در یک ماه گذشته، 196 هزار کارت بهداشت برای افراد در صنوف و مشاغل مختلف صادر شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: