کد خبر: ۱۴۶۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 20
شهروندان در ایام عید نوروز از خوردن بیش از شیرینجات و همچنین آجیل خودداری کنند.
شفا آنلاین>تغذیه>یک کارشناس بهداشت مواد غذایی هشدار داد که خوردن بیش از حد آجیل شور باعث افزایش فشار خون می شود.

به گزارش شفا آنلاین، حسین عبدالعزیزی گفت: شهروندان در ایام عید نوروز از خوردن بیش از شیرینجات و همچنین آجیل خودداری کنند.

وی با بیان اینکه مصرف بی رویه تخمه باعث ترشح مکرر اسید معده می شود، افزود: خوردن بیش از حد آجیل شور باعث افزایش فشار خون(blood pressure) می شود.

عبدالعزیزی ادامه داد: با فرارسیدن ایام نوروز، پرخوری و دریافت غذاهای پر انرژی در افراد به ویژه در جوانان و کودکان افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه مصرف ۱۵ تا ۲۰ عدد تخمه در روز کافی است، اظهار کرد: اغلب افراد در روزهای عید در حال صحبت کردن و تماشای تلویزیون مشغول خوردن تخمه هستند و فراموش می‌کنند چه میزان تخمه خورده اند، در حالی‌که مصرف بیش از حد تخمه باعث ترشح مکرر اسید معده شده و فرد را دچار ورم معده می‌کند.

عبدالعزیزی تاکید کرد: در برخی از انواع آجیل‌ها نمک(Salt) و مواد لایه رویی قابل دیدن است که توصیه می‌کنیم از سطح مواد برداشته ‌شود چرا که استفاده بیش از حد نمک افزایش فشار خون و عوارض دیگری ایجاد می‌کند.

وی توصیه کرد: افراد سعی کنند در مهمانی‌ها از یک یا دو واحد میوه استفاده کرده و غذاهای پر چرب را از برنامه غذایی خود حذف کنند.

برچسب ها: آجیل ، فشارخون ، نمک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: