کد خبر: ۱۴۵۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵:۴۵ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 16
این مطالعه جدید نشان می‌دهد که سطوح افزایش یافته چربی بدن و مقاومت نسبت به انسولین در کودکان با دوره‌های زمانی فزاینده منظم که آنها در مقابل صفحه نمایش تلویزیون و یا رایانه سپری می‌کنند، ارتباط دارد.
شفا آنلاین:نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد کودکانی که روزی بیش از سه ساعت را در مقابل تلویزیون یا رایانه سپری می‌کنند، با افزایش خطر ابتلا به دیابت روبرو هستند.

به گزارش شفا آنلاین: این مطالعه جدید نشان می‌دهد که سطوح افزایش یافته چربی بدن <Increased levels of body fat>و مقاومت نسبت به انسولین در کودکان با دوره‌های زمانی فزاینده منظم که آنها در مقابل صفحه نمایش تلویزیون و یا رایانه سپری می‌کنند، ارتباط دارد. محققان در این مطالعه عوامل خطرساز ابتلا به دیابت <Diabetes> را شامل سطوح چربی خون و گلوکز، فشار خون و مقاومت به انسولین در ۴۴۹۵ کودک 9 تا 10 ساله در لندن، بیرمینگهام و لستر بررسی کردند. براساس یافته‌های این مطالعه، کودکانی که روزانه اغلب وقت خود را صرف تماشای تلویزیون و یا استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی می‌کردند، با احتمال بیشتری در زمینه بروز عوامل خطر ابتلا به دیابت مواجه هستند. همچنین کاهش زمان تماشای تلویزیون یا بازی با رایانه و وسایل الکترونیکی در کاهش عوامل خطرساز ابتلا به دیابت نوع دو در پسران و دختران گروه‌های نژادی مختلف مفید است.
سپید
منبع: Independent
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: