کد خبر: ۱۴۵۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 12
تعداد دقیق این بالگردها هنوز مشخص نیست اما حداقل دو فروند از این بالگردها بعد از عید وارد ناوگان اورژانس تهران می‌شوند.

شفا آنلاین>سلامت>سرپرست اورژانس کشور گفت: وزارت بهداشت تعدادی بالگرد مخصوص اورژانس خریداری کرده است که سال آینده وارد کشور می‌شوند.

 به گزارش شفا آنلاین، پیرحسین کولیوند روز یکشنبه در حاشیه مراسم افتتاح پنج پایگاه هوایی اورژانس(Emergency) در جمع خبرنگاران افزود: تعداد دقیق این بالگردها هنوز مشخص نیست اما حداقل دو فروند از این بالگردها بعد از عید وارد ناوگان اورژانس تهران می‌شوند.

وی ادامه داد: این بالگردها دو موتوره هستند و قابلیت دید در شب دارند و به تجهیزات کامل و مخصوص اورژانس هوایی(Air Emergency) مجهز هستند.

وی ادامه: اگر کادر پروازی تامین شود، حداقل دو پایگاه اورژانس هوایی هم در ایام نوروز افتتاح می‌شود.


کولیوند، اظهار کرد: تعداد پایگاه‌های اورژانس هوایی به 30 پایگاه رسیده است و طبق برنامه، سعی می کنیم سال آینده به تعداد 45 پایگاه اورژانس هوایی برسیم یا به آن نزدیک شویم.

سرپرست اورژانس کشور خاطرنشان کرد:آمبولانس های هوایی که اکنون در پایگاه های اورژانس کشور استفاده می‌شوند، بالگردهای استیجاری از نیروهای مسلح هستند که به صورت صحرایی، تجهیزات اورژانس روی آنها نصب شده است و آمبولانس های ملکی اورژانس کشور نیستند.

کولیوند در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات اورژانس کشور برای چهارشنبه سوری نیز گفت: تمام مراکز اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی برای چهارشنبه آخر سال آماده باش هستند؛ ضمن اینکه با ورود کارشناسان اورژانس به مدارس و مساجد کار فرهنگ سازی و آموزش عمومی نیز انجام می شود.

وی ادامه داد: انتظار ما این است که مردم به حرمت خون شهدا به خصوص شهدای اورژانس و آتش نشان، امسال رعایت کنند و کاری نکنند که منجر به حوادث و آسیب شود.

سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی امروز ، یکشنبه طی مراسمی در وزارت بهداشت از طریق ویدئو کنفرانس پنج پایگاه اورژانس هوایی در شهرهای الیگودرز، یاسوج، لار، جهرم و طبس را افتتاح کرد
برچسب ها: بهداشت ، اورژانس ، بالگرد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: