کد خبر: ۱۴۵۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵:۴۵ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 13
متخصصان معتقدند که مشاوره و صحبت باید اولین گزینه درمانی برای هر اختلال روان‌پزشکی باشد. تحقیق اخیر حاصل متاآنالیز 186 مطالعه بود. دکتر راجر گرینبرگ، استاد روان‌پزشکی در دانشکده پزشکی آپ استیت دانشگاه نیویورک می‌گوید: «بیماران اغلب به دنبال فرصتی برای صحبت کردن در مورد مشکلاتشان هستند.
       

شفا آنلاین:یک مطالعه جدید نشان داده که اگر به بیماران اعصاب و روان <Mental illness>فقط گزینه دارودرمانی پیشنهاد شود، احتمال بیشتری برای امتناع آنها از مصرف دارو وجود دارد.


به گزارش شفا آنلاین:متخصصان معتقدند که مشاوره و صحبت باید اولین گزینه درمانی برای هر اختلال روان‌پزشکی باشد. تحقیق اخیر حاصل متاآنالیز 186 مطالعه بود. دکتر راجر گرینبرگ، استاد روان‌پزشکی در دانشکده پزشکی آپ استیت دانشگاه نیویورک می‌گوید: «بیماران اغلب به دنبال فرصتی برای صحبت کردن در مورد مشکلاتشان هستند.»


در 186 مطالعه‌ای که گرینبرگ و همکارانش بررسی کردند، از میان بیماران مراجعه‌کننده برای درمان اختلال روان‌پزشکی، به‌طور متوسط 8 درصد از قبول درمان سرباز زدند. در بیمارانی که فقط دارودرمانی پیشنهاد شده بود، این میزان رد درمان، 2 برابر بیمارانی بود که همراه با گزینه دارویی، مشاوره و صحبت درباره بیماری را نیز تجربه کرده بودند. از میان بیمارانی که درمان را شروع کردند، یک مورد از هر 5 بیمار، دوره درمان دارویی را به اتمام نرساند.

گرینبرگ می‌گوید: «داروهای روان‌پزشکی، کمک وافری به بیماران می‌کنند و من فکر می‌کنم که بسیاری از پزشکان آنها را گزینه راحتی برای رفع مشکلات می‌دانند اما واقعیت این است که بخشی از مشکلات روان‌پزشکی فقط با دارو قابل درمان نیستند.»

آن گروه از مبتلایان به افسردگی که فقط درمان دارویی را -بدون مشاوره- دریافت کرده بودند، 16/2 مرتبه بیشتر در معرض خطر رد درمان دارویی بودند. این میزان در مبتلایان به اختلالات پنیک، 3 برابر بود. گروهی از مبتلایان به بیماری‌های روان‌پزشکی ممکن است نگران باشند که داروها فقط یک راه‌حل موقت یا راه‌حلی سطحی‌اند و کمکی به آنها که هر روز با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند نخواهند کرد. سپید
منبع: PRNewswire

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: