کد خبر: ۱۴۵۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 12
یک گزارش تازه نشان می‌دهد میزان مرگ‌ومیر سالانه ناشی از بیماری آلزایمر در آمریکا نسبت به تنها ۱۵ سال گذشته، حدود ۲ برابر شده است.
شفا آنلاین:کیت فارگو، مدیر برنامه‌های علمی و توسعه انجمن آلزایمر آمریکا که این گزارش را تهیه کرده است، می‌گوید: «این موضوع صراحتا هشداردهنده است. اکنون بسیاری از افراد فکر می‌کنند به این دلیل است که بیشتر عمر می‌کنند و البته تا حدی درست است. اما فرضیه دیگری نیز وجود دارد که انتظار دارد در هنگام سالمندی حتما مبتلا به آلزایمر<Alzheimer> شویم و صحیح نیست. اغلب افراد دچار آلزایمر نمی‌شوند؛ حتی اگر در دهه ۸۰ یا ۹۰ زندگی خود باشند. این امر طبیعی نیست و نباید آن را بپذیریم.»

به گزارش شفا آنلاین:این گزارش آشکار کرد که بیش از ۵ میلیون سالمند آمریکایی ۶۵ سال به بالا، در حال حاضر مبتلا به این بیماری هستند؛ یعنی حدود ۱۰ درصد از تمام افراد مسن <elderly> این کشور. پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا ۱۴ میلیون نفر در سال ۲۰۵۰ افزایش یابد.

در حقیقت انتظار می‌رود حدود 500هزار سالمند به تنهایی در سال ۲۰۱۷ به آلزایمر دچار شوند.
۲۰۰ هزار آمریکایی دیگر با سن زیر ۶۵ سال نیز با این بیماری مبارزه می‌کنند.
این آمار همراه با یک برچسب قیمت بسیار سنگین است: هزینه سالیانه مراقبت برای آلزایمر، ۲۵۹ میلیارد دلار است. تخمین زده می‌شود این میزان تا ۲۰۵۰ به ۱/۱ تریلیون دلار برسد.
بر اساس این گزارش، آلزایمر اکنون پنجمین علت اصلی مرگ در میان سالمندان، ششمین عامل مرگ‌ومیر در بین تمام آمریکایی‌ها و تنها بیماری در میان ۱۰ قاتل بزرگ در این کشور است که قابل پیشگیری نیست، هیچ راهی برای کاهش پیشرفت آن وجود نداشته و هیچ درمانی ندارد.
فارگو می‌افزاید، این هزینه‌ها اکنون به طور کامل از کنترل خارج شده‌اند. مجموع هزینه سالانه برای مراقبت دمانس و آلزایمر، بیش از یک‌چهارم تریلیون دلار است.
مراقبان بیماران آلزایمری، مصیبت ویژه‌ای را تجربه می‌کنند؛ در حالیکه به نیازهای عزیزانشان که از زوال جسمی و روانی رنج می‌برند، رسیدگی می‌کنند.
حدود ۱۵ میلیون مراقب آلزایمر در سال ۲۰۱۶، بیش از ۱۸ میلیارد ساعت به مراقبت بدون مزد با ارزش ۲۳۰ میلیارد دلار پرداختند.
بیش از یک‌سوم (۳۵ درصد) این مراقبان گزارش کردند سلامتشان از زمان انجام وظایف پرستاری بدتر شده است؛ در مقایسه با ۱۹ درصد از مراقبان افراد مسنی که مبتلا به زوال عقل نیستند. احتمال ابتلا به افسردگی و اضطراب نیز در این افراد بسیار بیشتر است.
در حال حاضر حدود ۴۷ میلیون فرد مبتلا به دمانس در جهان وجود دارد. ۹۰ درصد مبتلایان به دمانس مربوط به کشورهای کم‌درآمد و با درآمد متوسط هستند؛ اگرچه نیمی از مبتلایان در کشورهای پردرآمد هم تشخیص داده نشده‌اند. سپید
منبع: HealthDay

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: