کد خبر: ۱۴۵۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵:۰۰ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 11
این اقدام علاوه بر رفع نقاط ضعف اجرای نظام ارجاع، موجب دسترسی بهتر مردم به پزشکان خواهد شد.
شفا آنلاین>سلامت>نماینده مردم شیراز در مجلس با مثبت ارزیابی کردن اختیاری شدن طرح پزشک خانواده در استان فارس، گفت: این اقدام علاوه بر رفع نقاط ضعف اجرای نظام ارجاع، موجب دسترسی بهتر مردم به پزشکان خواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین،مسعود رضایی درباره اختیاری شدن نظام ارجاع در استان فارس، افزود: واقعیت آن است که اجرای سیستم پزشک خانواده(family doctor) در استان فارس محدودیت‌هایی را برای مردم ایجاد کرد که همین امر موجب نارضایتی‌های زیادی برای مردم استان شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: از نظر مکانی نیز اجرای پزشک خانواده مشکلاتی را برای مردم پدید آورد، به عنوان مثال اگر فردی در 10 کیلومتری پزشک خانواده خود قرار داشت و دچار بیماری می شد نمی توانست به پزشک دیگری مراجعه کند چراکه باید هزینه درمان خود را به صورت آزاد پرداخت می کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با اجرای سیستم ارجاع افراد باید ساعت مشخصی را به پزشک خانواده مراجعه کرده و خارج از آن، باید برای درمان خود ویزیت را به صورت آزاد پرداخت می کردند.

وی یادآور شد: اگرچه وزیر بهداشت و مسئولان حوزه سلامت(Health) اصرار زیادی برای اجرای سیستم ارجاع در استان فارس داشتند اما واقعیت آن است که نتوانستند زیرساخت ها و منابع مالی آن را به درستی فراهم کنند؛ در ابتدا جذابیتی برای اجرای این طرح صورت گرفت زیرا منابع مالی برای آن مهیا بود که در نیمه راه پزشکان نیز از عدم پرداخت مطالباتشان اظهار نارضایتی کردند.

رضایی تاکید کرد: البته چندین بار است که اختیاری شدن طرح پزشک خانواده در استان فارس مطرح شده اما تا به امروز هیچ اقدامی برای اختیاری شدن آن صورت نگرفته و همچنان سیستم ارجاع در استان فارس اجرایی می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه با اختیاری شدن طرح پزشک خانواده در استان فارس دسترسی ها به پزشکان آسان ترخواهد شد، گفت: این اقدام باعث می شود تا میزان مراجعه بیمار به پزشک خانواده بعد از اختیاری شدن سیستم ارجاع بررسی شود.

برچسب ها: پزشکان ، خانواده ، مجلس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: