کد خبر: ۱۴۴۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 10
از این جانور خون‌آشام، هم به صورت زنده و هم از مواد شیمیایی و مترشحه از بدنش مورد استفاده قرار می‌گیرد که مجموع استفاده‌های اینچنینی از این کرم را زالو درمانی می‌گویند.
شفا آنلاین:امروزه از زالو در جراحی‌های پلاستیک<Plastic surgery> و سرپایی بسیار استفاده می‌شود و دلیل آن هم، ترشح پروتئین و پپتیدهایی است که سبب جلوگیری از لخته شدن خون می‌گردد. در درمان زخم‌های ناشی از جراحی‌ها، گردش خون، تاثیر به سزایی در سرعت آن دارد.

به گزارش شفا آنلاین:از این جانور خون‌آشام، هم به صورت زنده و هم از مواد شیمیایی و مترشحه از بدنش مورد استفاده قرار می‌گیرد که مجموع استفاده‌های اینچنینی از این کرم را زالو درمانی می‌گویند.

فواید زالو درمانی
1. در بیماران دیابتی به دلیل کاهش گردش خون در اعضای بدن (بیشتر پاها) و مشکلات عروقی در این اعضا، احتمال لخته شدن خون و پیشرفت زخم را بیشتر می‌کند و نهایتا منجر به قطع عضو می‌شود. اما تحقیقات نشان داده‌اند که استفاده از زالو درمانی این روند را کنترل و متوقف کرده و گردش خون در بافت را بهبود می‌بخشد و احتمال از دست دادن عضو را خیلی کمتر می‌کند.
2. کاهش فشار خون در بیماران مبتلا به پرفشاری.
3. کم کردن تورم رگ‌ها در بیماران مبتلا به واریس.
4. کمک به کاهش تورم و التهاب در بیماران مبتلا به آرتروز.
5. زالو درمانی در بهبود عفونت، جوش و آکنه صورت و بدن نیز موثر است.
6. تحقیقاتی در حال بررسی تاثیرات مواد شیمیایی مشتق شده از زالو، در درمان و بهبود سلول‌های سرطانی است که انجام آزمایشات آن روی سگ‌ها، از بیشتر شدن تعداد سلول‌های سرطانی جلوگیری کرده است.
7. بسیاری از متخصصان طب سنتی بر این باورند که می‌توان از زالو درمانی برای کاهش عوارض بیماری‌هایی مانند رعشه و آلزایمر کمک گرفت.
8. زالو با مکیدن خون بیمار در کاهش عفونت خون و عوامل آلرژی‌زا در آن، موثر خواهد بود.

آیا زالو درمانی می‌تواند عوارض جانبی داشته باشد؟
معمولا خیلی کم پیش می‌آید که زالو درمانی دارای عوارض خطرناک و غیر قابل کنترل باشد، اما اگر زالوها در محیط آلوده رشد یافته باشند، ممکن است سبب انتقال بیماری باکتریایی شوند. به همین دلیل باید از آلوده نبودن زالوها کاملا مطمئن شد.پزشکان بدون مرز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: