کد خبر: ۹۸۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 22
شفا آنلاین>طب سنتی>معاون طب سنتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از تدوین استاندارد خدمات طب سنتی و تدوین کتاب اول طب سنتی و تندرستی خبر داد و از سوءاستفاده مدعیان طب سنتی از باورهای دینی مردم انتقاد کرد.
به گزارش شفا آنلاین، محمود خدادوست روز دوشنبه در نشست خبری در محل وزارت بهداشت افزود: استانداردهای خدمات طب سنتی و سوزنی تدوین و در آنها مشخص شده چه کسی حق ارائه این خدمات را دارد و در چه محدوده ای مجاز به فعالیت است.
وی گفت: طب ایرانی در باورها و اعتقادات مردم ریشه عمیق دارد و ظرفیت بزرگی در این طب برای خدمات رسانی به سلامت مردم هم در حوزه پیشگیری و هم در حوزه درمان وجود دارد اما به علت تعریف نشدن ضوابط در این حوزه، افرادی تندرو و افراطی و بدون داشتن مجوز در این حوزه مداخله می کنند و سلامت مردم را به مخاطره می اندازند.
خدادوست افزود: بسیاری از این افراد حتی پزشک هم نیستند و از پشتوانه های دیگری غیر از مجوز قانونی فعالیت در این عرصه استفاده می کنند، قانون کشور و جرائم این حوزه نیز بازدارنده نیست.
وی گفت: افرادی که در حوزه طب سنتی افراطی گری می کنند، بیشتر به حوزه اعمال یداوی مانند حجامت و زالو درمانی گرایش دارند که پولساز است در حالیکه بر اساس طب سنتی بوعلی و رازی، افراد خاصی نیازمند حجامت یا زالو درمانی هستند و این طور نیست که هر کس از در آمد او را به سمت زالو درمانی و حجامت هدایت کنند.
معاون وزیر بهداشت افزود: این افراد سودجو، از اعتقادات، باورها و مبانی دینی اسلامی سوءاستفاده کردند، و با این کار هم به اسلام و هم به مردم ظلم می کنند.
وی افزود: مدعیان دروغین طب سنتی اسم های مختلفی روی طب خود می گذارند و با اسم طب الرضا، طب الصادق، طب نبوی و انواع اسما به سوءاستفاده و کلاهبرداری مشغول هستند و خود اجتهاد و عوام فریبی می کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: