کد خبر: ۱۴۴۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵:۴۵ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 08
علائم بیماری دو دسته هستند. یکی آنها که توسط بیمار ابراز می‌شوند، مانند درد یا خشکی مفصلی. دسته دوم علائمی هستند که پزشک آنها را در حین معاینه پیدا می‌کند مثل حرکت نامناسب مفصل.
       

شفا آنلاین:پزشک برای تشخیص بیماری و تعیین اینکه چه درمانی برای بیمار مناسب است سوالات هدف‌داری از بیمار می‌کند. مهم‌ترین آنها در زمینه‌های زیر است:
علائم بیماری
به گزارش شفا آنلاین:علائم بیماری دو دسته هستند. یکی آنها که توسط بیمار ابراز می‌شوند، مانند درد یا خشکی مفصلی.<Stiffness> دسته دوم علائمی هستند که پزشک آنها را در حین معاینه پیدا می‌کند مثل حرکت نامناسب مفصل.
در مصاحبه و شرح‌حالی که پزشک از بیمار می‌گیرد در درجه اول سعی می‌کند نشانه‌های بیمار را از او سوال کرده و آنها را مشخص‌تر کند. شایع‌ترین سمپتوم‌هایی که بیماران به علت آنها به یک متخصص ارتوپدی مراجعه می‌کنند درد، تغییر شکل، تورم و محدودیت حرکتی است. پزشک در باره این علائم از بیمار بیشتر سوال می‌کند: اینکه علامت بیمار از کی شروع شده، شدت آن چه اندازه است، در چه مواقعی بیشتر شده و چه کارهایی شدت آن را کمتر می‌کند. اینکه آیا شروع علامت ناگهانی یا تدریجی بوده و بسیاری دیگر از متغیرهایی که با علامت همراه هستند و به تشخیص علت آن علامت کمک می‌کنند. بطور مثال، اگر یک مفصل بیمار ورم کرده، آیا ورم در حین فعالیت با عضو بیشتر می‌شود و اگر اینطور است، در همان لحظه فعالیت بیشتر می‌شود یا روز بعد از آن.
شغل بیمار
شغل بیمار نه‌تنها در بیماری‌هایی که نوع شغل علت آن است، اهمیت دارد بلکه از جنبه انتخاب نوع درمان هم مهم است. در تشخیص تاثیر شغل بر نوع بیماری فقط دانستن شغل مهم نیست بلکه اینکه بیمار چگونه با شغل خود کنار می‌آید هم اهمیت دارد. به طور مثال، اینکه یک راننده ماشین سنگین یک نفس مسیر 500 کیلومتری را طی می‌کند یا اینکه در مسیر رانندگی هر 100 کیلومتر 10 دقیقه استراحت و نرمش می‌کند در بروز کمردرد موثر است، یا اینکه قطع بند آخر انگشت انگشتری ممکن است تاثیر زیادی در کار یک کارگر ساختمانی نداشته باشد ولی روی کار یک نوازنده پیانو موثر باشد.
تاثیر درمان در زندگی بیمار
گاهی اوقات نوع و زمان بیمار در شغل و زندگی بیمار تاثیر زیادی می‌گذارد. به طور مثال، در کسی که در مغازه خودش فروشندگی می‌کند یک عمل جراحی که مستلزم دور بودن فرد به مدت 3تا2 ماه از کارش است ممکن است برای او مشکلات اقتصادی به همراه آورد. زمان‌بندی عمل جراحی هم به همان اندازه مهم است. انجام یک جراحی سنگین در یک شیرینی‌فروش که بیشترین فروش او در یک ماه قبل از سال نو است می‌تواند درآمد سالانه او را به نحو چشمگیری کاهش دهد.
وضعیت خانه
به خصوص در سالمندان مهم است که پزشک از وضعیت خانه بیمار اطلاع داشته باشد. آیا خانه وی پله زیاد دارد و وی مجبور است به‌طور مرتب از آنها استفاده کند. دانستن این نکته در بیماری که نیاز به تعویض مفصل ران دارد مهم است. اگر بیمار نتواند برای مدتی به بیرون از خانه برود آیا کسی هست که کارهای بیرون از خانه را برای او انجام دهد. در بیماری که شکستگی لگن را عمل کرده این نکته اهمیت دارد.سپید

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: