کد خبر: ۱۴۴۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 06
یکی از راههای کاهش ابتلا به بیماریهای کلیوی ورزش، رژیم غذایی مناسب، عدم استفاده از داروهای آسیب زا مانند بروفن و غیر استروئیدی است

شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از راه اندازی دو مرکز پیوند قلب و بانک چشم در سال آینده خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،حمیدرضا شتابی امروز  با اشاره به روز جهانی کلیه(World Kidney Day) اظهار کرد: طبق آمار وزارت بهداشت 10 الی 12 درصد افراد جامعه بیماران کلیوی هستند که دیالیز  می شوند.

وی با اشاره به اینکه 2250 بیمار همودیالیز در سطح استان اصفهان وجود دارد، افزود: سالیانه هزینه درمان هر بیمار دیالیزی برابر با 18 میلیون تومان است این در حای است که 386 دستگاه دیالیز در سطح استان اصفهان وجود دارد و 871 بیمار در سطح نوبت پیوند کلیه هستند. 

شتابی با بیان اینکه در سال جاری 145 پیوند کلیه در استان انجام شده است، اضافه کرد: امیدواریم با راه اندازی سامانه سیب آمار دقیق تری نسبت به بیماران داشته باشیم.

وی گفت: یکی از راههای کاهش ابتلا به بیماریهای کلیوی ورزش، رژیم غذایی مناسب، عدم استفاده از داروهای آسیب زا مانند بروفن و غیر استروئیدی است . 

شتابی با بیان اینکه در سال جاری شورای پیوند استان اصفهان راه اندازی شد، اضافه کرد: خوشبختانه آمار دریافت اهدای عضو در استان به علت مرگ مغزی بسیار در سطح مناسبی قرار دارد. اما با این وجود هنوز نیاز به فرهنگ سازی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: بیماران دیابتی و بیماریهای مزمن لازم است که مرتب خود را چکاب کنند زیرا این دسته بیماران در معرض ابتلا به بیماریهای کلیه هستند. 

وی از راه اندازی دو مرکز پیوند در سال 96 خبر داد و گفت: مرکز پیوند قلب و بانک چشم در سال آینده راه اندازی خواهد شد.

برچسب ها: کلیه ، جهانی ، همودیالیز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: