کد خبر: ۱۴۴۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 06
بیمه‌ها تمامی داروهای بیماران سرطانی را پوشش داده و در صورت وجود مشابه ایرانی، از تولیدات داخلی حمایت می‌شود

شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت گفت: بیمه‌ها تمامی داروهای بیماران سرطانی را پوشش داده و در صورت وجود مشابه ایرانی، از تولیدات داخلی حمایت می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر سیدحسن هاشمی در جمع خبرنگاران در حاشیه افتتاح مرکز رادیوتراپی(Radiotherapy) و شیمی درمانی بیرجند اظهار کرد: مرکز رادیوتراپی و شیمی‌درمانی بیرجند بسیار مجهز و زیبا بوده که با لطف خداوند و کمک خیرین راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در رأس خیرین جانباز عزیز دکتر تورانی کمک زیادی به این مرکز کرده است، افزود: امیدواریم حضور این‌چنین افرادی در امر خیرین در کشور زیاد شود.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه کشور با وجود این‌چنین انسان‌هایی زنده است، تصریح کرد: این مرکز با کمک خیرین و وزارت بهداشت تکمیل و دانشگاه علوم پزشکی کادر درمانی آن را مستقر کرده است. اجرایی شدن این پروژه طی دو سال صورت گرفته است. مرکز رادیوتراپی و شیمی‌درمانی در جنوب استان و شرق کشور بسیار فرصت مناسبی است. امیدواریم در همه استان‌ها شاهد پیشگام بودن خیرین باشیم و کمک کنیم تا مراکز خدمات سرطان در تمامی استان‌ها ایجاد شود.

وی یادآور شد: بیمه‌ها در صورت نبود نمونه ایرانی اقلام دارویی بیماران صعب العلاج  و بیماران خاص، از اقلام خارجی حمایت می‌کنند.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی در خصوص پوشش بیمه در بحث داروهای بیماران سرطانی و مغز و اعصاب گفت: بیمه‌ها تمامی داروهای این بیماران را پوشش داده و در صورت وجود مشابه ایرانی، از تولیدات داخلی حمایت کرده و برای تهیه نوع خارجی باید هزینه بیشتر پرداخت شود.

هاشمی تاکید کرد: همکاران ما در فوق تخصص‌های خون و سرطان و رادیوتراپی در زمان تجویز دارو ترجیحا محصولات ایرانی را تجویز کرده تا بیماران به زحمت نیفتند.

وزیر بهداشت یادآور شد: اولین سوال از داروخانه بیمارستان رازی وجود داروی بیماران صعب العلاج بود که خوشبختانه این داروها در این داروخانه موجود است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: