کد خبر: ۱۴۴۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 02
استادیار گروه شنوایی شناسی دانشکده توابخشی؛کم شنوایی و اختلال در سیستم تعادل از عوارض انفجارهای چهارشنبه آخر سال برای مردم است
شفا آنلاین>سلامت>استادیار گروه شنوایی شناسی دانشکده توابخشی علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه کم شنوایی و اختلال در سیستم تعادل از عوارض انفجارهای چهارشنبه آخر سال برای مردم است، گفت: اکثر این عوارض جبران ناپذیر است.

به گزارش شفا آنلاین،فرانک امامی در ارتباط با چالش های حوزه شنوایی شناسی اظهارداشت: همچون سایر استان ها در همدان نیز مشکلات تعرفه و بیمه از عمده چالش های حوزه شنوایی شناسی است و بسیاری از خدمات ارائه شده به مردم توسط ادیولوژیست ها تحت پوشش بیمه نبوده و این مسأله سبب بروز چالش های زیادی شده است.

استادیار گروه شنوایی شناسی دانشکده توابخشی علوم پزشکی همدان در ادامه به اقدامات مؤثر شنوایی شناسان در جهت تشخیص به موقع مشکلات شنوایی اشاره کرد و بیان داشت:

در یک اقدامی جامع طی یک طرح تحقیقاتی دانشکده توانبخشی علوم پزشکی همدان دانش آموزان دوره ابتدایی این استان را از لحاظ شنوایی بررسی می کنند.

وی افزود: همچنین بسیاری از همکاران ما نیز از خدمات بیمه ای بهره مند نبوده و تنها در صورتی که در مراکز دولتی فعالیت کنند، تحت پوشش بیمه قرار می گیرند و این موضوع در برخی مواقع سبب کاهش انگیزه کاری در میان آنها می شود که ضرورت دارد اقدامات حمایتی لازم در این راستا توسط مسئولان مربوطه صورت گیرد.

امامی گفت: این اقدام به صورت رایگان انجام گرفته و درحال انجام است و نتایج آن طی پایان برنامه اعلام خواهد شد البته در این طرح که شنوایی دانش آموزان بررسی می شود، افرادی که مشکل شنوایی دارند غربالگری و در صورت لزوم به مراکز درمانی ارجاع داده می شوند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی همدان درصدد بوده که طی قراردادی با آموزش و پرورش استان همدان همه دانش آموزان را تحت پوشش این برنامه تشخیص و غربالگری قرار دهد که در صورت تحقق این موضوع می توان گفت این مسأله برای اکلین بار به صورت جامع در کشور انجام شده است.

استادیار گروه شنوایی شناسی دانشکده توابخشی علوم پزشکی همدان در ادامه به موضوع چهارشنبه آخر سال و مشکلات شنوایی احتمالی اشاره کرد و گفت: حداقل امسال به یاد و احترام آتش نشانان شهید حادثه پلاسکو همه مردم باید موارد ایمنی را رعایت و از انجام اقدامات حادثه ساز در این شب بپرهیزند تا با این کار زحمت آتش نشانان را زیاد نکنند.

امامی با بیان اینکه صدای انفجار در مراسم چهارشنبه آخر سال عوارض جبران ناپذیری برای گوش دارد، یادآور شد: صدای انفجار ترقه و سایر مواد محترقه می تواند کم شنوایی و اختلال در سیستم تعادل را به همراه داشته باشد که در اکثر موارد غیر قابل برگشت است.

وی خاطر نشان کرد: هر ساله تعدادی زیادی از افراد به دلیل انفجار مواد محترقه همچون انواع ترقه دچار آسیب های شنوایی شده که بخشی از آنها تنها رهگذر بوده و ناخواسته دچار مشکل شده اند لذا ارتقاء فرهنگ عمومی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

برچسب ها: چالش ، کم شنوایی ، تعرفه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: