کد خبر: ۱۴۴۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 01
همه کارشناسان و صاحبنظران به این نتیجه رسیده اند که همه دنیا از این موضوع آسیب می پذیرند و امروز رویکرد نظام بر این است که تنها راه برون رفت از تهدید اعتیاد و موادمخدر، اجتماعی کردن موضوع مبارزه با مواد مخدر است.
شفا آنلاین>اجتماعی>قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی اولویت آسیب های اجتماعی در کشور است و همه افراد جامعه باید در عرصه مبارزه با مواد مخدر ایفای نقش کنند.

به گزارش شفا آنلاین،سردار علی مویدی روز چهارشنبه در نخستین یادواره شهدای مبارزه با مواد مخدر استان کرمان افزود: اگر نیروهای انتظامی و امنیتی دیروز با تهدید صدامیان روبرو بودند امروز با تهدیدات جدیدی مواجه هستند که یکی از این موارد، مواد مخدر است.
وی تاکید کرد: باید با حرکت جهادی جدید در مبارزه با تهدید اعتیاد و مواد مخدر اقدام کنیم زیرا دولت به تنهایی، قدرت مهار پدیده پیچیده مواد مخدر را ندارد.
سردار مویدی اضافه کرد: یک روز فکر می کردیم با بستن مرزها می توان بخشی از مواد مخدر را کاهش داد و امروز از این گذشته است زیرا مواد جدید حاصل فکر و ابزاری است که در سطح جامعه وجود دارد و فرمولی است که از طریق اینترنت منتشر می شود.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: کشورهای توسعه یافته و موفق در زمینه کاهش اعتیاد و مواد مخدر با استفاده از قابلیت های اجتماعی موفق به مهار یا کاهش این آسیب شده اند.
وی اظهار کرد: همه کارشناسان و صاحبنظران به این نتیجه رسیده اند که همه دنیا از این موضوع آسیب می پذیرند و امروز رویکرد نظام بر این است که تنها راه برون رفت از تهدید اعتیاد و موادمخدر، اجتماعی کردن موضوع مبارزه با مواد مخدر است.
سردار مویدی گفت: امروز با چهار فرمول شیمیایی می توانند بمبی به نام شیشه را تولید کرده و در اختیار فرزندان ما قرار دهند و برای مبارزه اثرگذار با آن، همه باید ایفای نقش کنیم.
وی ادامه داد: شهدای ما به آن دلیل به این جایگاه رسیده اند که در فضای معنوی تربیت شده و بدی ها و خوبی ها را به خوبی شناخته اند و امروز خانواده ها باید به مهارت های فرزند پروری توجه ویژه ای داشته باشند.
سردار مویدی اظهار کرد: امروز باید همه ما آگاهی و دانش مبارزه با اعتیاد و نیز دانش زندگی سالم را به فرزندان خود بیاموزیم زیرا مواد مخدر صنعتی می تواند در دسترس افراد باشد.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: برای مبارزه با مواد مخدر و ایمن سازی نسل جدید در مسیر مبارزه با مواد مخدر پروتکل های آموزشی در سطح مهد کودک ها، مدارس و دانشگاه ها تدوین و اجرایی شده است.
وی با اشاره به اینکه 250 میلیون نفر در سطح دنیا درگیر موضوع اعتیاد هستند گفت: بیش از یک میلیارد نفر در سطح دنیا به صورت مستقیم و غیر مستقیم از آسیب اعتیاد رنج می برند.
سردار مویدی بیان کرد:امروز که ادعا داریم جامعه ای امن داریم باید تلاش کنیم که جامعه ای ایمن نیز داشته باشیم.
به گفته وی غیرت و شجاعت شهدا منجر به امنیت پایدار در کرمان و کل کشور شده که در سطح دنیا زبانزد عام و خاص است.
وی با اشاره به اینکه دنیای امروز دنیای ناامنی است گفت: امروز برخی کشورها آرزو دارند امنیت ایران اسلامی در کشور آنها نیز وجود داشته باشد و اگر این شهدا و رزمندگان نبودند نمی توانستیم به عنوان یک مدل در دنیا باشیم.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه به اذعان مسئولان امنیتی و انتظامی، امنیت استان کرمان در حد بالایی است گفت: کسانی که روزی در سطح جامعه تاخت و تاز داشته اند امروز جایی ندارند.
وی عنوان کرد: امنیت اجتماعی با بدنه جامعه در همه تنیده و این همبستگی موجب تداوم و حفظ امنیت جامعه شده است.
سردار مویدی افزود: شادی دشمنان در یک اتفاق به نام پلاسکو که اتفاقی غیر امنیتی بود و مانند آن همیشه در دنیا رخ می دهد، خلاصه شده است و ببنید چقدر بزرگ هستیم و عظمت، امنیت و صلابت داریم که اینگونه مواردی موجب شادی دشمنان می شود.
وی اظهار کرد: توطئه ها، ترفندها و برنامه های دشمن از ابعاد فیزیکی گذشته و بر بحث آسیب های اجتماعی متمرکز شده است.
سردار مویدی گفت: دشمن متوجه شده است که در جامعه ایران اسلامی خشونت، هواپیما، موشک و بمب نمی تواند اثرگذار باشد و به همین دلیل ترفندهای خود را تغییر داده است.
وی افزود: در یک سال و نیم قبل مطالعه علمی و پژوهشی در راستای آسیب های اجتماعی انجام شد و وقتی این گزارش تلخ به رهبر معظم انقلاب تقدیم شد بلافاصله تشکیل جلسه دادند
سردار مویدی ادامه داد: زیرا دشمن با راهکارهای خود توانسته به بخشی از جامعه ما آسیب وارد کرده و جوانان را مورد هدف قرار داده که اگر به آنها پرداخته نشود، این آسیب های اجتماعی بخشی از جامعه را مورد آسیب قرار می دهد.
وی همچنین با بیان اینکه همه ما باید قدردان یادگاران شهدا باشیم گفت: بزرگترین و ارزشمندترین لحظات برای هر فرد نشستن در جوار خانواده شهداست.
این آیین با حضور حجت الاسلام سید احمد خاتمی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از فرماندهای انتظامی و مسئولان استانی برگزار شد.
همچنین از زندگینامه شهید مجید امیری و سردار حسین چناریان فرمانده سابق انتظامی کرمان رونمایی و از خانواده های شهدا و جمعی از نخبگان و فعالان مبارزه با مواد مخدر تجلیل شد.
نیروی انتظامی استان کرمان تاکنون 373 شهید را در عرصه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است که از این تعداد 71 نفر از سال 90 تاکنون جان خود را تقدیم کرده اند.
برچسب ها: اعتیاد ، طلاق ، مواد مخدر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: