کد خبر: ۱۴۳۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 28
در حال حاضر هیچ برنامه معاینه‌ای و کنترلی برای سرطان تخمدان وجود ندارد و به همین دلیل از زنانی که با خطر قابل توجه ابتلا به این سرطان روبرو هستند توصیه می‌شود طی عمل جراحی تخمدان‌های خود را خارج کنند.

شفا آنلاین>سلامت>پزشکان معتقدند انجام تست خون هر چهار ماه یکبار می‌تواند به یافتن به موقع تومورهای سرطان تخمدان کمک کند.

به گزارش شفا آنلاین، در حال حاضر هیچ برنامه معاینه‌ای و کنترلی برای سرطان تخمدان وجود ندارد و به همین دلیل از زنانی که با خطر قابل توجه ابتلا به این سرطان روبرو هستند توصیه می‌شود طی عمل جراحی تخمدان‌های خود را خارج کنند.

بدون روش‌های معاینه‌ای تنها گزینه دیگر برای تشخیص سرطان تخمدان شامل بررسی علائمی شامل احساس مداوم نفخ داشتن، ورم شکم، احساس ناراحتی در شکم یا ناحیه لگن، احساس سیری سریع پس از شروع خوردن غذا یا کاهش اشتها و تکرر ادرار می‌شود.

در این آزمایش که روی ۴۳۸۴ زن انجام گرفت سرطان تخمدان زودتر تشخیص داده شد و در نتیجه فرآیند درمان راحت‌تر انجام گرفت. هر چند مشخص نیست آیا تست مرتب خون می‌تواند به حفظ جان بیمار کمک کند.

به طور عمومی از هر ۱۰۰ زن حدود دو نفر در دوره‌ای از زندگی دچار سرطان تخمدان می‌شود اما در این مطالعه روی زنانی تمرکز شد که احتمال ابتلای آنان به این بیماری بیشتر بود. در این آزمایش سطح ماده‌ شیمیایی CA125 در خون زنان مورد بررسی قرار گرفت.

در طول سه سال دوره آزمایش و یک سال پس از آخرین تست خون ۱۹ مورد سرطان تشخیص داده شد که ۱۰ مورد از آنها در مراحل اولیه بوده است. در مدت پنج سال بعد ۱۸ مورد دیگر سرطان تخمدان تشخیص داده شد اما تنها یکی از آنها در مراحل اولیه بوده است.

پزشکان انگلیسی برای سه بار در طول یک سال تغییرات سطح این ماده شیمیایی را که توسط بافت تخمدان تولید می‌شود بررسی کردند تا متوجه میزان بالا رفتن آن شوند. افزایش CA125 نشانه سرطان است.


برچسب ها: سرطان ، تخمدان ، تشخیص
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: