کد خبر: ۱۴۳۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 28
فرهنگ توجه به سلامت بانوان باید از سن پایین آغاز شود تا در سنین باروری افراد دچار بیماری‌های گوناگون و هزینه‌های سلامت جسمی و روان نشوند.
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص زنان و زایمان گفت: فرهنگ سلامت باید از سطح دبیرستان آغاز شود تا شاهد آمار نازایی بسیار از بانوان جامعه نباشیم.

به گزارش شفا آنلاین،شهلا نوری متخصص زنان و زایمان گفت: فرهنگ توجه به سلامت بانوان باید از سن پایین آغاز شود تا در سنین باروری افراد دچار بیماری‌های گوناگون و هزینه‌های سلامت جسمی و روان نشوند.

وی بیان کرد: امروز بیماری‌های زنان با درمان‌های جدیدی انجام می شود که خوشبختانه جراحی‌های لاپاراسکوپی با کاهش 50 درصدی عوارض جراحی می‌تواند نجات بخش بیماری‌های زنان و زایمان باشد و در ایران نیز قدم‌های خوبی در این عرصه برداشته شده که مردم آگاهی‌های لازم را پیدا کرده‌اند.

وی گفت: شایع‌ترین سرطان زنان در همه جای دنیا سرطان دهانه رحم است که در اثر ویروس HPV ایجاد می‌شود که خوشبختانه وضعیت غربالگری در تهران مطلوب است و باید با چکاپ های سالیانه و تشخیص زود هنگام شاهد کاهش این بیماری‌ها بود.

نوری اظهار داشت: در ایران با توجه به تحریم‌ها اقلام و تجهیزات لاپاراسکوپی گران است که امیدواریم با حمایت دولت و سیاست‌گذاران بهداشت و درمان بتوانیم در راستای ارتقای اقتصاد سلامت و کاهش عوارض بیماری‌ها گام برداریم که در این عرصه توانمندی محققان کشور و دانش علمی ما می‌تواند نجات بخش جامعه زنان باشد.

این متخصص زنان و زایمان درباره تزریق واکسن گارداسیل عنوان کرد: برای مصونیت از ویروس HPV به دختران جوان توصیه می‌کنیم که در بازه زمانی 0، 2 و 6 واکسن گارداسیل را تزریق کنند و این به این معنی است که دو ماه بعد از تزریق اولیه و شش ماه بعد از تزریق اولیه دوره سوم را انجام دهند که این واکسن نیاز به تکرار تا 10 سال آینده ندارد.

وی با بیان اینکه بهترین زمان تزریق واکسن 9 تا 26 سالگی است و بهتر است قبل از شروع سن باروری برای پیشگیری از عود بیماری این واکسن تزریق شود، افزود: بهتر است این واکسن در مراکز بهداشت تزریق شود و فرد بعد از تزریق یک ربع در محل تزریق بماند تا اگر با افت فشار مواجه شد، نگرانی نداشته باشد.

نوری بیان کرد: هزینه فعلی واکسن گارداسیل جمعا و در سه دوره حدود 800 تا یک میلیون تومان است که فعلا تحت پوشش بیمه تنیست.

وی اظهار داشت: خوشبختانه با دانش علمی متخصصان زنان و زایمان، بانوان کشور نباید دغدغه سلامت داشته باشند بلکه دغدغه پیشگیری و ارجاع به موقع و همچنین آگاه سازی جامعه باعث نگرانی ما شده که امیدواریم با حمایت بیمه از خدمات لاپاراسکوپی بتوانیم خدمت‌‌گذار سلامت جامعه باشیم.

این متخصص زنان و زایمان تصریح کرد: در بیمارستان‌ها بسیاری از وسایل یک بار مصرف هستند که بیمه‌ها زیر بار پوشش نمی‌روند و از طرفی به دلیل اخلاق حرفه‌ای هزینه‌های وسایل یک بار مصرف در کلینیک‌های تخصصی و خصوصی در کنار هزینه‌های لاپاراسکوپی، بیماران و پزشکان را به چالش می‌کشد که سیاست‌گذاران سلامت باید فکری برای بیمه خدمات لاپاراسکوپی داشته باشند.

وی اظهار داشت: زنان پایه فرهنگی و رکن اساسی در خانواده بقای نسل بشر و آفرینش یک موجود را بر عهده دارند و باید سلامت زنان به عنوان قشر مهمی از مملکت جدی تلقی شود که خوشبختانه در سیاست‌های جمعیتی نیز این موضوع دو چندان است و امیدواریم فرهنگ سلامت بانوان از سطوح پایین آغاز شود تا شاهد تولد فرزندانی سالم از مادرانی سالم باشیم.

برچسب ها: سلامت ، سرطان ، زنان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: