کد خبر: ۱۴۳۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 26
بیماران کشورهای منطقه به دلیل نا امن شدن ترکیه برای درمان به هند می روند در حالی که ایران از همه لحاظ همچون امنیت و دانش پزشکی ام القرا است.

شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی با اشاره به ارز آوری صنعت توریسم، گفت: دولت ضرورت دارد گردشگری سلامت را در کشور گسترش دهد.

به گزارش شفا آنلاین،مهدی قائم روز یکشنبه در حاشیه دومین کنگره بین المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با محوریت کشورهای اسلامی در گفت گو با خبرنگار ایرنا، گفت: وجود امنیت بی نظیر در ایران، زمینه بسیار خوبی را برای ورود گردشگران سلامت به کشور مهیا کرده ولی تا کنون از این امکان بهره چندانی نبردیم.

کریمی هدف این کنگره را ایجاد یک شبکه اقتصادی اعلام کرد که بتواند در حوزه سلامت فعالیت کند و افزود: بیماران کشورهای منطقه به دلیل نا امن شدن ترکیه برای درمان به هند می روند در حالی که ایران از همه لحاظ همچون امنیت و دانش پزشکی ام القرا است.

کریمی با تاکید بر این که وجود درآمدهای نفتی سبب شده برخی تصور کنند، به دیگر درآمدها برای کشور نیازی نیست، گفت: درآمدهای حاصل از نفت تمام شدنی است و باید به فکر درآمدهای دیگر برای کشور بود.

وی دلیل این امر را بی توجهی مسئولان به اهمیت گردشگری سلامت و ساماندهی نشدن آن و قوانین سخت گیرانه در حوزه گردشگری سلامت اعلام کرد.

کریمی با اشاره به این که یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی درون زا بودن آن است،‌ افزود: گردشگری سلامت می تواند ازر زیادی را برای کشور به ارمغان بیاورد و همچنین اشتغالزایی در کشور ایجاد کند.

وی اظهار داشت: برای پذیرش و درمان بیمارهای خارجی در کشور نیازمند بیمارستان های بزرگی هستیم تا به تمام نیازهای یک بیمار از صفر تا صد پاسخ دهد و نیاز نباشد بیمار برای ادامه بخشی از درمان به مرکز دیگری منتقل شود.

کریمی نتیجه برنامه سه روزه این کنگره بین المللی را ایجاد مجمع بین المللی توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی با حضور کشورهای عراق، لبنان، اندونزی، قرقیزستان، عمان، ‌آذربایجان، قزاقستان و ایران اعلام کرد.


وی از راه اندازی دفاتری در راستای گردشگری سلامت در این کشورهای اسلامی خبر داد و گفت: در حوزه سلامت تنها نباید به موضوع پزشکی توجه شود و باید اقتصاد را مد نظر داشت.

او درباره نتایج دو دوره برگزاری این کنگره، گفت: تا کنون قرار داد ساخت بیمارستان علوم اعصاب در تهران با سرمایه گذاری از کشور کره‌ و ساخت بیمارستان عمومی توسط یک شرکت اماراتی در کرمان به امضا رسیده است.

کریمی تاکید کرد: تا زمانی که اقتصاد در حوزه سلامت ورود نکند، سلامت دوام نخواهد داشت.

کریمی جذب سرمایه گذاری در این بخش و بهر ه گیری از تمام ظرفیت های را از جمله این موارد مورد نیاز اعلام کرد.

وی افزود: امیدواریم پیشرفت ساخت بیمارستان علوم اعصاب تا سومین کنگره به 70 درصد برسد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: