کد خبر: ۱۴۳۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 27
زمانی که متوجه این واقعیت شدیم که در تولیداتمان بیش از حد از مواد پلاستیکی و لوازم بسته‌بندی استفاده می‌کنیم، به دنبال این بودیم که راه هوشمندانه‌تری برای نشان‌گذاری محصولاتمان پیدا کنیم.»
شفا آنلاین:یک فروشگاه زنجیره‌ای در سوئد به منظور کاهش هزینه‌ها، نشان تجاری‌اش را به وسیله لیزر روی میوه‌ها و سبزیجاتش ثبت می‌کند. این فرآیند «نشان‌گذاری طبیعی» (Natura- Branding) نام گرفته است که روشی سازگار با محیط زیست به شمار می‌آید. پیتر‌هاگ، مدیر بخش تجاری ایکا، در این باره می‌گوید: «این روش، یک شیوه تازه است.

به گزارش شفا آنلاین: زمانی که متوجه این واقعیت شدیم که در تولیداتمان بیش از حد از مواد پلاستیکی و لوازم بسته‌بندی استفاده می‌کنیم، به دنبال این بودیم که راه هوشمندانه‌تری برای نشان‌گذاری محصولاتمان پیدا کنیم.»
این طرح که به شکل آزمایشی آغاز شده بود، حالا تمدید شده است. دستگاه لیزری، نام محصول و کشور تولید کننده آن را به همراه یک کد روی پوست میوه حک می‌کند. پیشگامان این طرح معتقدند که این فرآیند هیچ اثر بدی روی مزه، بو یا ماندگاری محصولات ندارد.

این فروشگاه توانسته است با این روش علاوه بر یافتن شیوه‌ای آینده‌نگر برای تبلیغ محصولات ارگانیک خود، هزینه‌هایش را هم به شکل چشمگیری کاهش دهد. یکی از مشتریان به نام یوناس می‌گوید: «اولین بار است که چنین چیزی را می‌بینم، اگر جایگزین پایدارتری باشد طرفدارش هستم». ممکن است برچسب‌های روی میوه‌ها کوچک باشند اما حافظان محیط زیست می‌گویند حتی برچسب‌های کوچک روی خوراکی‌ها هم تاثیر منفی زیادی بر محیط زیست دارد. کی‌یرا باکس، عضو کارزار زیست محیطی موسوم به «دوستان زمین» می‌گوید: «در سراسر زنجیره غذایی، از ابتدا تا زمانی که پاکت خوراکی به خانه ما می‌رسد، هرزرفت عظیمی در کار است. کارخانه‌داران و عمده‌فروشان سعی دارند آن را کم کنند اما نمی‌توانند مقدارش را به صفر برسانند مگر اینکه به بسته‌بندی‌هایی برسیم که آسان جذب طبیعت شوند و ناگزیر نباشیم در زمین دفنشان کنیم».سپید
منبع: Guardian
برچسب ها: میوه ها ، سبزیجات ، لیزر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: