کد خبر: ۱۴۳۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۵ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 27
"ویزیت در بخش اورژانس بیمارستان ها به دلیل فشارخون بالا یا دیابت، فرصت بسیار خوبی است که معتادان به مواد اپیوئیدی را شناسایی کرده و با ارجاع آنها به بهترین درمانگر، برایشان درمان شروع کنیم.
       

شفا آنلاین:تحقیقات اخیر نشان داده که آن گروه از معتادان به داروهای اپیوئیدی که در بخش های اورژانس بیمارستانی تحت درمان قرار دارند، در شرایطی که تحت درمان دارویی برای کاهش میل به اپیوئید باشند، وضعیت بهتری خواهند داشت.


به گزارش شفا آنلاین:سرپرست تحقیق، دکتر گیل دونوفریو که مدیر بخش اورژانس دانشگاه Yale نیز هست، می گوید:"ویزیت در بخش اورژانس بیمارستان ها به دلیل فشارخون بالا یا دیابت، فرصت بسیار خوبی است که معتادان به مواد اپیوئیدی را شناسایی کرده و با ارجاع آنها به بهترین درمانگر، برایشان درمان شروع کنیم."
در این مطالعه، 290 بیمار معتاد به اپیوئید که به بخش اورژانس مراجعه کرده بودند بررسی شدند. آنها یکی از سه رویکرد زیر را دریافت کردند:ارجاع به سرویس ترک اعتیاد، یک مشاوره کوتاه در مورد درمان ترک اعتیاد، درمان دارویی بوپرنورفین. بیماران دریافت کننده دارو سپس تحت نظر یک پزشک ادامه درمان را تجربه کردند. پس از گذشت 2 ماه، بیشتر بیماران دریافت کننده بوپرنورفین، تحت درمان ترک اعتیاد قرار گرفته بودند و میزان ترک اعتیاد و کم کردن میزان مصرف ماده اپیوئیدی در آنها از دو گروه دیگر به مراتب کمتر بود. طبق آمار اعلام شده از سوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا، از هر 10 مورد مرگ ناشی از اوردوز دارو، 6 نفر آنها به داروهای اپیوئیدی اعتیاد دارند. همچنین در این کشور مرگ ناشی اوردوز ضددردهای اپیوئیدی نسخه ای نظیر اکسی کودون(اکسی کونتین) و نیز هروئین و متادون، از سال 1999 میلادی تا کنون 4 برابر شده است.سپید
منبع:PRNewswire

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: