کد خبر: ۱۴۳۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 22
بسیاری از زوجین از مهارت‌های زندگی بهره‌ای ندارند و حتی ممکن است ساده‌ترین موارد و اصول اولیه زندگی را نیز ندانند، این موارد باید با آموزش بیشتر به آنها منتقل شود.
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نسبت به بی توجهی به آموزش های خانواده توسط بسیاری از زوجین هشدار داد.

به گزارش شفا آنلاین،محمد اسلامی عصر سه‌شنبه در حاشیه برگزاری ' نشست آموزشی برنامه‌ریزی برای کاهش سقط‌ جنین و تبیین علل ادراک شده طلاق ' در هتل کاروانسرای آبادان در گفت و گو با خبرنگاران گفت: بسیاری از زوجین از مهارت‌های زندگی بهره‌ای ندارند و حتی ممکن است ساده‌ترین موارد و اصول اولیه زندگی را نیز ندانند، این موارد باید با آموزش بیشتر به آنها منتقل شود.
اسلامی از طلاق به عنوان یکی از پنج معضل اصلی کشور یاد کرد و گفت: از موضوعاتی که باید در خانواده‌ها بیشتر به آن توجه کرد، صمیمیت بین همسران است. زن و شوهر باید با صمیمیت بیشتر در خانواده زندگی کنند.
وی با بیان اینکه باید استاندارد و کیفیت زندگی افزایش یابد، اظهار کرد: در حال حاضر با خانواده‌هایی روبرو هستیم که 10 سال و بیشتر باهم زندگی می‌کنند اما لزوما صمیمیتی در زندگی آنها نیست.
معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه افزود: هدف اصلی این نشست برنامه‌ریزی اولویت‌های سال 1396 براساس برنامه‌ها و محورهای باروری سالم و جمعیت است تا در اهداف کلی سیاست‌های جمعیت در سال آینده مورد توجه قرار گیرد.
اسلامی اظهار داشت:یکی از اساسی‌ترین موضوعات در کشور، پایداری و تحکیم بنیان خانواده است و در صورتی‌ که خانواده هایی با تحکیم بالا داشته باشیم، می‌توانیم به بسیاری از دیگر اهداف توسعه ای نیز برسیم .
اسلامی کاهش سقط جنین در جامعه و کاهش ناباروری های اکتسابی را از مهمترین عوامل پویایی و بالندگی جمعیت کشور برشمرد و افزود:‌ بارداری‌هایی که باعث خطر برای مادر و نوزاد می‌شود، جزو مواردی است که برای افزایش جمیعت موردتوجه است.
معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: مراقبت از مادر موردتوجه بیشتری قرار گرفته و در برنامه‌های سال آینده وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی قرار دارد.
مدیران 20 دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور در نشستی آموزشی با عنوان برنامه‌ریزی برای کاهش سقط‌ جنین و تبیین علل ادراک شده طلاق به مدت دو روز در آبادان سیاست‌های جمعیت کشور در سال آینده را مورد بحث و تبادل نظر قرار می دهند.ایرنا
برچسب ها: طلاق ، سقط جنین ، ناباروری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: