کد خبر: ۱۴۳۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 22
در باره نگهداری از لنزهای تماسی مطالعات زیادی در کشورهای مختلف جهان انجام شده که همه آنها نشان می‌دهد، برخی افراد با وجود تمیز نگه داشتن محفظه لنز، باز هم دچار مشکل می‌شوند.
       

شفا آنلاین:استفاده از لنزهای تماسی را می‌توان به رانندگی تشبیه کرد. ممکن است فردی قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نکند و تا مدت‌ها اتفاقی هم رخ ندهد. ولی هر لحظه باید انتظار وقوع یک حادثه غیرقابل جبران را داشته باشد. به‌کارگیری لنزهای تماسی هم چنین شرایطی را دارد و افراد باید بر اساس دستورالعمل‌های موجود در دفترچه راهنما از لنز خود استفاده کنند.


به گزارش شفا آنلاین:در باره نگهداری از لنزهای تماسی مطالعات زیادی در کشورهای مختلف جهان انجام شده که همه آنها نشان می‌دهد، برخی افراد با وجود تمیز نگه داشتن محفظه لنز، باز هم دچار مشکل می‌شوند. در واقع عارضه زمانی آغاز می‌شود که محلول نگهداری به اتمام رسیده و افراد محفظه لنز خود را همزمان با محلول تعویض نمی‌کنند.


باید توجه داشت عدم تعویض محفظه لنز و محلول نگهداری، به ازای هر ماه حدود 30 درصد شانس رشد میکروب‌ها را روی لنز افزایش می‌دهد و احتمال سرایت آنها را به سطح چشم بالا می‌برد. توصیه مهم این است که مصرف کنندگان لنزهای تماسی حتما و به دفعات محفظه نگهداری لنز را تعویض کنند تا با مشکل مواجه نشوند. هر چه زمان این تعویض‌ها کوتاه‌تر باشد، امکان بروز عفونت کم‌تر می‌شود.


علاوه بر نکات گفته شده، شست و شوی لنز تماسی با آب آشامیدنی امکان بروز آلودگی و تکثیر قارچ‌های مضر را افزایش داده و در پاره‌ای موارد ممکن است به رشد باکتری‌های خطرناک منجر شود. در این حالت احتمال سوارخ شدن مردمک چشم پس از 24ساعت نیز وجود دارد. توصیه جدی همه متخصصان چشم پزشکی و بینایی سنجی این است که افراد، لنز تماسی خود را پس از استفاده به دقت از چشم خارج کرده و فقط در محلول‌های مخصوص، نگهداری کنند.سپید
ابراهیم جعفرزاده‌پور
متخصص بینایی‌سنجی

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: