کد خبر: ۱۴۲۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 21
صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد که در سال میلادی جاری تقریبا 1.4 میلیون کودک در چهار کشور نیجریه، سومالی، سودان جنوبی، و یمن ممکن از گرسنگی بمیرند.
شفا آنلاین>سلامت>صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد درباره مرگ بیش از یک میلیون کودک در چهار کشور جهان هشدار داد.

به گزارش شفا آنلاین، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد که در سال میلادی جاری تقریبا 1.4 میلیون کودک در چهار کشور نیجریه، سومالی، سودان جنوبی، و یمن ممکن از گرسنگی بمیرند.

همچنین در شمال شرق نیجریه که از اقدامات تروریستی گروه بوکوحرام رنج می‌برد، 450 هزار کودک به سوء تغذیه شدید مبتلا هستند.

در یمن که تقریبا حدود دو سال با تجاوز عربستان روبرو است، 462 هزار کودک به سوء تغذیه شدید مبتلا هستند. این در حالی است که هم‌اکنون بیش از 17 میلیون نفر در یمن به شدت برای تامین غذای خود با مشکل روبرو هستند و بیش از هفت میلیون تن از آنها به کمک‌های غذایی فوری نیاز دارند.

شبکه سامانه‌های هشدار زودهنگام قحطی (فیوزنت) اعلام کرد که مناطق دورتر در استان بورنو درر نیجریه از پایان سال گذشته میلادی، عملا وارد قحطی شده‌اند.

یونیسف افزود که این فاجعه در سایه غیرممکن بودن ارسال کمک‌ها برای قربانیان، شدیدتر می‌شود.

این سازمان در بخش دیگری از گزارش خود اعلام کرد که 185 هزار کودک در سومالی با خطر گرسنگی مواجهند و شمار آن‌ها طی چند ماه آینده به حدود 270 هزار نفر می‌رسد.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل افزود: بیش از 270 هزار کودک در سودان جنوبی به سوء تغذیه مبتلا هستند و در یکی از مناطق شمالی این کشور که 20 هزار کودک زندگی می‌کنند، وضعیت قحطی اعلام شده است.

آنتونی لیک مدیر یونیسف با بیان اینکه ما همچنان می‌توانیم جان بسیاری را نجات دهیم، خواستار اقدامات فوری در این زمینه شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: