کد خبر: ۱۴۲۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 21
بدهی چندین میلیاردی شرکت‌های بیمه دولتی به داروسازان کشور طبعات متعددی را بر سلامت کشور باقی می‌گذارد.
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیات مدیره تعاونی انجمن دارو سازان گفت: بدهی چندین میلیاردی شرکت‌های بیمه دولتی به داروسازان کشور طبعات متعددی را بر سلامت کشور باقی می‌گذارد.

به گزارش شفا آنلاین،سید جمال سعید واقفی عضو هیات مدیره تعاونی انجمن دارو سازان گفت: اخبار گوناگونی را در رابطه با پرداخت نشدن بدهی بیمه‌ها و فروش دارو‌ها به صورت آزاد می‌شنویم که با این تصمیم دارو‌ها به قیمت مصوب وزارت بهداشت که روی بسته‌های دارو درج شده است فروخته می‌شود و شامل بیمه نمی‌شود.

عضو هیات مدیره تعاونی انجمن دارو سازان اظهار داشت: بسیاری از طرف قرارداد داروخانه‌ها را مراکز دولتی که با بیمه‌ها قرارداد دارند در بر دارند که از نظر گردش مالی و با توجه به اوضاع اقتصادی کشور چرخه بازیافت دارو معیوب است و هشت تا ۱۰ ماه وصول مطالبات دارو سازان در گام اول یعنی از خرید دارو به داروخانه طول می‌کشد و در گام دوم پرداخت بیمه‌ها به این مدت اضافه می‌کند که در این عرصه جامعه دارو سازان کشور و داروخانه‌ها پیام‌هایی را برای سازمان‌های بیمه‌گر ارسال کرده‌اند.

وی افزود: بیمه‌ها بدهی چندین میلیاردی پرداخت نشده دارند و یک داروخانه برای گردش کار نیاز به نقدینگی دارد که قسمت اعظم تامین مالی از طریق فروش دارو‌ها حاصل می‌شود.

سعید‌واقفی گفت: طبق گفته رئیس انجمن داروسازان ایران بی توجهی سازمان‌های بیمه در پرداخت به موقع مطالبات داروخانه‌ها و همچنین پرداخت جریمه دیر‌کرد مطابق قانون آسیب‌های جدی به اقتصاد داروخانه‌ها وارد کرده است به گونه‌ای که این موسسات برای باز‌تأمین داروهای مورد نیاز بیماران با مشکلات جدی مواجه هستند و هم‌اکنون در آستانه پایان سال و افزایش هزینه‌ها مشکلات اقتصادی داروخانه‌ها به اوج خود رسیده است و بسیاری از آن‌ها قادر به خرید دارو نیستند.

وی از هشدار انجمن صنفی داروسازان ایران خبر داد و اظهار داشت: این انجمن اعلام کرده بود که تا پایان بهمن ماه هزینه نسخ داروخانه‌ها حداقل تا پایان آبان ماه ۹۵ پرداخت شود و در غیر این صورت تمام داروخانه‌ها در سراسر کشور به طور همزمان بهای دارو‌ها را به نرخ آزاد محاسبه و بیمه‌شدگان را برای دریافت مابه‌التفاوت به دفاتر اسناد پزشکی سازمان‌های بیمه هدایت خواهند نمود.

عضو هیات مدیره تعاونی انجمن دارو سازان گفت: تا جایی که اطلاع دارم این بخشنامه در حد هشدار است و هنوز اجرایی نشده است، اما اگر روند مطالبات داروسازان و از سویی دیگر بد قولی سازمان‌های بیمه‌گر ادامه یابد این هشدار‌ها عملیاتی خواهد شد و امیدواریم برای سلامت مردم و حمایت مردم در بحث سلامت بیمه‌ها دست به کار شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: