کد خبر: ۱۴۲۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 21
به رغم تنگناهای بی‌سابقه و وضعیت بودجه اسفناک هلال‌احمر، هرگز مردم را تنها نگذاشته‌ایم
شفا آنلاین>سلامت>رئیس جمعیت هلال‌احمر، گفت: هلال‌احمر نمی‌تواند منتظر حادثه و بحران بماند و سپس دنبال پاسخگویی به مردم باشد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر سیدامیرمحسن ضیائی با اعلام اینکه هفته گذشته مکاتباتی محرمانه با مسئولان عالی‌رتبه کشور داشته است، تصریح کرد: به رغم تنگناهای بی‌سابقه و وضعیت بودجه اسفناک هلال‌احمر، هرگز مردم را تنها نگذاشته‌ایم و تاکنون چندین بار و از راه‌های مختلف به مسئولان ذی ربط اطلاع داده‌ایم و حوادث چند هفته گذشته نیز، خود گویای ضرورت تزریق فوری اعتبار برای خدمت‌رسانی شایسته به مردم است.

ضیائی با اشاره به اینکه هلال‌احمر نمی‌تواند منتظر حادثه و بحران بماند و سپس به دنبال راه چاره، پاسخگویی و تامین نیازهای مردم باشد، خاطرنشان کرد: بنده موظف هستم با هر روش و راهکاری، امداد و نجات آسیب‌دیدگان را روی زمین نگذارم و بنابراین درخواست ما از شورای عالی پرداخت این مبلغ به‌صورت قرض‌الحسنه است تا در صورت اختصاص اعتبار هلال‌احمر و تامین منابع، مبلغ برداشتی از ذخیره احتیاط بازگردانده شود و در صورت عدم تامین اعتبار، اسناد هزینه‌های قطعی آن به شورای عالی ارائه شود.

وی در جلسه شورای عالی جمعیت هلال احمر که به بررسی ماده واحده و بودجه پیشنهادی سال ۹۶ پرداخت، گفت: با توجه به شرایط بحران مالی در این نهاد از اعضای شورای عالی درخواست دارم تا برای تجهیز انبارهای هلال‌احمر، تجهیز پایگاه‌ها به خودروهای نجات و سایر تجهیزات مورد نیاز در ارائه خدمات به هموطنان در نوروز ۹۶، بار دیگر اجازه برداشت ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ذخیره احتیاط را بدهند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه با همه گرفتاری‌ها، دستورات لازم برای تامین منابع به استان‌ها داده شده است، اظهار کرد: هلال‌احمر هیچ گاه مردم را تنها نمی‌گذارد و مردم نیز مطمئن باشند که همواره در کنارشان هستیم و با هر روش و راهکاری که ممکن باشد با فداکاری و از خودگذشتگی امدادگران، نجات‌گران، جوانان و داوطلبان جمعیت در حمایت، مراقبت و امداد و نجات به آنها ذره‌ای کم نخواهیم گذاشت.

برداشت از ذخیره احتیاط انبارها

به گفته ضیائی، استفاده از ذخیره احتیاطی هلال‌احمر در ماده ۹۵ آئین‌نامه مالی - محاسباتی برای بحران‌های ملی است، اما هم‌اکنون برای پاسخگویی به مردم محصور در برف و کولاک و سیلاب و به‌خصوص برای خدمت‌رسانی به هموطنان در برف و کولاک؛ ناچار به تجهیز پایگاه‌ها و شارژ انبارهای امدادی استان‌ها و برداشت از ذخیره احتیاط هستیم.

وی با اشاره به اینکه در چند ماه گذشته پیگیر پرداخت کمک دولت به هلال‌احمر از ماده ۱۰ و ۱۲ قانون بودجه بوده‌ایم که تا کنون فقط ۱۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است؛ اظهار کرد: همچنان به‌جد پیگیر دریافت این مطالبه هستیم و امیدواریم تا چند هفته باقیمانده به پایان سال، شاهد گشایشی در این زمینه باشیم.

رضایت مردم و مسئولان از خدمات در برف و سیلاب

رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین با اشاره به اینکه در دو هفته گذشته اخبار بسیار خوبی از رضایت مردم و مسئولان از خدمات ارائه شده هلال‌احمر در برف و کولاک و سیل و آب‌گرفتگی در استان‌های کشور؛ شنیدیم، گفت: ایثار و تلاش‌های بی‌وقفه امدادگران و داوطلبان جمعیت در خدمت به هموطنان در حوادث اخیر رضایت بسیاری را به دنبال داشت و این رضایتمندی در رسانه‌ها نیز به نحو احسن منعکس شد.

برچسب ها: هلال احمر ، بودجه ، امداد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: