کد خبر: ۱۴۲۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 19
حدود نیمی از این شرکت ها در حوزه های مرتبط با علوم زیستی از جمله بیوتکنولوژی، نانو تکنولوژی و داروسازی مشغول فعالیت هستند.

شفا آنلاین>سلامت>وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تعداد پارک های علم و فناوری در کشور را 39 پارک اعلام کرد و گفت: حدود یک هزار شرکت دانش بنیان در این مراکز مستقر هستند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر محمد فرهادی روز یکشنبه در مراسم گشایش اولین همایش روز فناوری سلامت با بیان این که تعدادی از این شرکت های دانش بنیان فعال و پیشرو بوده و برخی هم تازه فعالیت خود را اغاز کرده اند، افزود: حدود نیمی از این شرکت ها در حوزه های مرتبط با علوم زیستی از جمله بیوتکنولوژی، نانو تکنولوژی و داروسازی مشغول فعالیت هستند.

وزیر علوم همچنین بر لزوم ارتباط و همکاری بیشتر دانشگاه های علوم پزشکی و دانشگاه های علوم مهندسی تاکید کرد و گفت: در این رابطه سیاستگذاری و برنامه ریزی جامع در زمینه توسعه علمی، افزایش کیفیت و توسعه، فعالیت های پژوهشی و فناوری در حال شکل گیری است.

وی این قبیل همایش ها را برای توسعه همکاری و ارتباطات دانشگاه های علوم پزشکی و علوم مهندسی مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توسعه همکاری ها می توان شاهد ارتقای سلامت و حفظ سلامتی و تندرستی مردم بود.

**ورود سه داروی سرطان و نقص ایمنی به بازار در سال آینده
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این مراسم به تولید برخی از داروهای پیشرفته در شرکت های دانش بنیان این دانشگاه اشاره کرد و گفت: سه داروی های-تک در زمینه سرطان و نقص ایمنی سال آینده وارد بازار می شود.

دکتر افشین زرقی افزود: امسال هم تعدادی داروی پیشرفته رونمایی شد و در اختیار بیماران قرار گرفت.

وی در خصوص وضعیت رشد تولیدات علمی این دانشگاه گفت: تولیدات علمی این دانشگاه در چهار سال گذشته دوبرابر شده و در سال 95 تعداد مراکز رشد این دانشگاه از یک مرکز به چهار مرکز رسیده است.

زرقی بیان کرد: تعداد شرکت های دانش بنیان نیز از 2 شرکت به 33 شرکت در سال جاری رسیده و این دانشگاه ظرفیت 100 شرکت دانش بنیان را دارد.

وی تجهیز آزمایشگاه جامع دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را یکی از اقدامات صورت گرفته در سال جاری اعلام کرد و گفت: حدود 3 و نیم میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات و امکانات در سال جاری شده است .

زرقی گسترش شبکه های علمی و فناوری را از اولویت های مهم این دانشگاه برشمرد و ادامه داد: شبکه های علمی مانند طب بازساختی و سلول های بنیادی، طب سنتی و توسعه دارو از جمله شبکه های علمی است که در این مجموعه ایجاد شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید پزشکی به حمایت مادی و معنوی از پژوهشگران این دانشگاه هم اشاره کرد و گفت: در سال جاری 800 میلیون تومان به صورت بلاعوض در اختیار پژوهشگران جوان قرار گرفته و تسهیلات خوبی در اختیار سایر محققین و پژوهشگران گذاشته شده است.

وی این همایش را پیوندی مناسب بین دانشگاه های علوم پزشکی و شهید بهشتی با سایر دانشگاه های معتبر کشور اعلام کرد و گفت: این روند باید در کشور گسترش یابد.
زرقی درباره گسترش روابط علمی بین المللی گفت: تفاهم نامه هایی در این زمینه با کشورهایی همچون هلند، اتریش و مجارستان منعقد شده است.

اولین همایش روز فناوری سلامت با حضور بیش از 50 شرکت دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی دانشگاهی اعم از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه صنعتی شریف، خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی امیر کبیر و دانشگاه شهید بهشتی در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: