کد خبر: ۱۴۲۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 19
در این مطالعات دریافتیم افرادی که سطح رفاه و تحصیلات پایین‌تری در آمریکا دارند بیشتر به دردهای مزمن مبتلا می‌شوند و حتی مشکلات جسمی و دردهای آنها شدیدتر است.

شفا آنلاین>اجتماعی>نتایج یک مطالعه در آمریکا نشان می‌دهد که نرخ ابتلا به دردهای مزمن در بین سالمندان آمریکایی‌ِ کم بضاعت و با سطح تحصیلات پایین به مراتب بیشتر از سالمندان مرفه‌تر با سطح تحصیلات بالاتر است.

به گزارش شفا آنلاین، "هانا-گرول پروکوپزیک" استادیار جامعه‌شناسی از دانشگاه بوفالوی آمریکا در این باره می‌گوید: در این مطالعات دریافتیم افرادی که سطح رفاه و تحصیلات پایین‌تری در آمریکا دارند بیشتر به دردهای مزمن مبتلا می‌شوند و حتی مشکلات جسمی و دردهای آنها شدیدتر است.

به گزارش یونایتدپرس، در این تحلیل و ارزیابی روی ۱۲ سال اطلاعات جمع‌آوری شده از بیش از ۱۰ هزار فرد ۵۱ سال به بالا آشکار شد آنهایی که تحصیلاتشان پایین‌تر است، ۸۰ درصد بیشتر از افراد تحصیلکرده دچار دردهای مزمن می‌شوند.

وی افزود: این بررسی همچنین تایید می‌کند که این دردهای مزمن با ایجاد ناتوانی در فرد، در انجام امور و کارهای عادی روزمره اختلال ایجاد می‌کند و متعاقبا افرادی که کم بضاعت و با سطح تحصیلات پایین‌تر هستند، بیشتر احتمال دارند که این قبیل ناتوانی‌های جسمی را تجربه کنند.


برچسب ها: سالمندان ، جامعه ، روحی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: