کد خبر: ۱۴۲۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 19
یکی از معضلاتی که 60 درصد مردم گرفتار آن هستند، خُرخُر کردن در خواب است که می تواند حتی باعث قطع تنفس در خواب و مرگ شود و فناوری های نوین سلامت می توانند برای درمان و کنترل این عارضه به میدان بیایند.

شفا آنلاین>سلامت>وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: 60 درصد مردم دچار خُرخُر در هنگام خواب هستند و این عارضه می تواند عامل تاثیرگذاری در 20 درصد حوادث و 50درصد بیماری های قلبی و عروقی باشد.

به گزارش شفا آنلاین، محمد فرهادی روز یکشنبه در اولین همایش فناوری سلامت در دانشکده پرستاری شهید بهشتی در جمع خبرنگاران افزود: یکی از معضلاتی که 60 درصد مردم گرفتار آن هستند، خُرخُر کردن در خواب است که می تواند حتی باعث قطع تنفس در خواب و مرگ شود و فناوری های نوین سلامت می توانند برای درمان و کنترل این عارضه به میدان بیایند.
فرهادی گفت: درمان فعلی خُرخُر، جراحی های بسیار خشن و برداشتن کام و قاعده زبان است که حداکثر 40 درصد جواب می دهد و باز هم برمی گردد.

وی اضافه کرد: اگر فناوران و محققان حوزه مهندسی پزشکی و سایر حوزه های نوین فناوری وسیله و ابزاری بسازند که بتواند در حالت خواب و استراحت بدن عضلات حلق را منعطف کنند که راه حلق باز شود از بسیاری از مرگ ها و حوادث پیشگیری می شود.


وزیر علوم که فوق تخصص گوش و حلق و بینی است، اضافه کرد: مسئله بسیار شایع دیگر وزوز گوش است که بسیار آزاردهنده است و حتی افرادی به سمت خودکشی می کشاند، حالا اگر فناوران و مهندسانی پیدا شوند و وسیله ای بسازند که با تحریک الکتریکی این مشکل را حل کند کمک بزرگی به سلامت مردم کرده اند.

وی ادامه داد: فناوری های نوین در حوزه سلامت عرصه بسیار وسیعی دارد و از داروسازی هوشمند تا درمان‌ها و روشهای بسیار پیشرفته مبتنی بر علوم نوین مثل نانو، بایو و تولید بافت و ارگانهای مصنوعی مختلف از جمله پوست و مفاصل که هم اکنون وجود دارد را شامل می شود و در آینده این نوع وسایل و ابزارها می تواند آینده خدمات بیمارستانی و درمانی کشور و دنیا را متحول کند.

وزیر علوم گفت: توجه به طب سنتی و گیاهان دارویی و داروهای گیاهی با بهره گیری از فناوری های نوین سلامت می توان در درمان بسیاری از بیماری ها به خصوص بیماری های صعب العلاج بسیار موثر باشد.

وی افزود: فناوری و تکنولوژی های سلامت فقط برای درمان نیست بلکه نقش بسیار مهمی در تشخیص و پیشگیری از بیماری ها خواهد داشت و می توانیم در آینده با استفاده از فناوری ها و ابزارهای جدید و نیز با شناخت نقشه ژنوم انسان ها و به کمک علوم شناختی و علوم اعصاب بسیاری از بیماری ها در زمان های بسیار زودتر از زمان بروز، تشخیص دهیم و پیش بینی کنیم و از بروز آ‌نها در آینده جلوگیری کنیم.

فرهادی اضافه کرد: فناوری های نوین سلامت همچنین می توانند در عرصه طب بازسازی و نیز جوان سازی و جوان نگه داشتن بافت ها نقش مهمی ایفا کنند و حتما در آینده با تلفیق علوم مختلف اعم از علوم زیستی، علوم پایه، هنر، مهندسی ابزارها و محصولاتی تولید می شود که می توانند زندگی سالمتر و بهتری برای انسان به ارمغان بیاورند.

علی اصغر پیوندی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در ابتدای اولین همایش فناوری سلامت از همکاری این دانشگاه با دانشگاه های شریف، شهید بهشتی، خواجه نصیر و امیرکبیر برای تولید ابزارها و فناوری های نوین سلامت خبر داد.

وی افزود: دانشگاه‌های کشور در آستانه ورود به نسل سوم هستند. دانشگاه‌های نسل سوم مراکزی هستند که بر خلاف دانشگاه‌های سنتی گذشته که فقط آموزش محور بودند، بر محور کارآفرینی، اقتصاد دانش بنیاد و تولید محصولات و فناوری هایی مورد نیاز بازار و جامعه گام بر می‌دارند.
برچسب ها: بیماری ، همایش ، فناوری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: