کد خبر: ۱۴۲۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 15
اگر زخم دیابتی از ابتدا درست تشخیص داده شود و درمان درستی صورت گیرد از یک قطع عضو و حتی از دست رفتن جان بیمار جلوگیری می کند. دومین علت قطع عضو در کشور پس از تروما، زخم‌های دیابتی است.
شفا آنلاین:محمدرضا ظفرقندی می‌گوید: « درمان زخم ها بار زیادی به نظام سلامت تحمیل می کند و علل زیادی در بروز زخم در کشور نقش دارد از جمله زخم های دیابتی که نقش زیادی در قطع عضو دارند.

به گزارش شفا آنلاین:اگر زخم دیابتی از ابتدا درست تشخیص داده شود و درمان درستی صورت گیرد از یک قطع عضو و حتی از دست رفتن جان بیمار جلوگیری می کند. دومین علت قطع عضو در کشور پس از تروما، زخم‌های دیابتی است.»

 ظفرقندی با بیان اینکه درمان زخم نیازمند یک کار تیمی است، می‌گوید: «متخصصین عروق، پوست،‌جراحی و داخلی از جمله اعضای این تیم درمانی هستند که درکاهش عوارض زخم ها نقش دارند.» مدیر گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه می‌دهد: «زخم های دیابتی و زخم هایی که ناشی از تنگی عروق هستند می توانند موجب مرگ بیمار شوند.» وی با بیان اینکه عملکرد تجهیزاتی در ترمیم و مدیریت درمان زخم نداریم، می‌گوید: «آنچه در این حوزه ضروری است، تشکیل مراکز تخصصی در درمان زخم و بهره گیری از دانش گروهی تیم درمانی است. خوشبختانه اکثر روش های درمان و جراحی زخم ها و ترمیم بافت تحت پوشش بیمه است.»سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: