کد خبر: ۱۴۲۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 14
. این دارو پارشیال آگونیست سرتونین است. شروع اثر ضداضطرابی آن بعد از حدود چند هفته ظاهر می‌شود در حالی که بنزودیازپین‌ها شروع اثری کمتر از یک ساعت دارند.
       

شفا آنلاین:بوسپیرون (Buspiron) ، با مکانیسمی متفاوت اما با اثراتی مشابه با بنزودیازپین‌ها عمل می‌کند و بیشتر در اختلال اضطرابی ژنرالیزه تجویز می‌شود.


به گزارش شفا آنلاین:این دارو پارشیال آگونیست سرتونین است. شروع اثر ضداضطرابی آن بعد از حدود چند هفته ظاهر می‌شود در حالی که بنزودیازپین‌ها شروع اثری کمتر از یک ساعت دارند. بوسپیرون عارضه کاهش قوای ذهنی که بنزودیازپین‌ها ایجاد می‌کنند را ندارد، مورد سوءمصرف قرار نمی‌گیرد و عوارض ترک ندارد. بوسپیرون برخلاف بنزودیازپین‌ها اثر ضدتشنجی ندارد.


اثر سداتیو بسیار کمتری دارد و دپرسیون تنفسی ایجاد نمی‌کند. بوسپیرون اثر مهمی روی الگوی خواب ندارد. فقط باعث اندکی کاهش در طول دوره REM و کاهش وقفه در شروع آن می‌شود. خصوصا در افرادی که مشکل بی‌خواب مزمن بدون اضطراب دارند. در افراد مضطرب بوسپیرون می‌تواند علاوه بر کاهش اضطراب در بهبود کیفیت خواب -بدون اثر سداتیو- موثر باشد. مصرف همزمان این دارو با غذا، جذب دارو را به تاخیر می‌اندازد.سپید
منبع: PRNewswire

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: