کد خبر: ۱۴۱۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 10
وزارت علوم در چارچوب قوانین از دانشجویان مشغول به تحصیل در آمریکا حمایت همه‌جانبه می‌کند.
شفا آنلاین>سلامت>معاون آموزشی وزارت علوم عنوان کرد: وزارت علوم در چارچوب قوانین از دانشجویان مشغول به تحصیل در آمریکا حمایت همه‌جانبه می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین،مجتبی شریعتی نیا سر معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به مشکلات پیش آمده برای دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در آمریکا اظهار داشت: متاسفانه به دلیل تصمیمات غلط مسئولان سیاسی آمریکا، دانشجویانی که در دانشگاه آمریکا مشغول به تحصیل هستند، با مشکل اقامت و ورود به این کشور مواجه شده‌اند که در این راستا وزارت علوم با هماهنگی‌های صورت گرفته حمایت همه جانبه از آنها می‌کند. 
 
شریعتی ادامه داد: دانشجویانی که در دانشگاه برتر آمریکا تحصیل می‌کنند، در صورت تمایل می‌توانند در دانشگاه برتر کشور بدون کنکور درسشان را ادامه دهند و البته این کار در چارچوب قوانین و مقررات ابلاغیه وزارت علوم به دانشگاه‌ها و با هماهنگی سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود.

وی بیان کرد: اگر این افراد در دانشگاه‌های برتر آمریکا مشغول به تحصیل باشند، بدون هیچ مشکلی می‌توانند برای پذیرش در دانشگاه های اروپایی درخواست دهند و وزارت علوم نیز برای رفع مشکلشان کمال همکاری با آنها را دارد. 
 
معاون آموزشی وزارت علوم تصریح کرد: دانشجویانی که درخواست انتقال به یکی از دانشگاه‌های کشورهای اروپایی را دارند، مدت جابجایی‌شان جزو سنوات آنها محسوب نمی‌شود و این قاعده بیشتر در مورد افراد دارای بورسیه صدق می‌کند.
برچسب ها: دانشجویان ، آموزشی ، وزارت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: