کد خبر: ۱۴۱۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 10
بیماری صرع دارای چندین نوع است که هر کدام از آنها داروی خاص خود را می‌طلبد و سبب التیام زودتر بیماران می‌شود.
شفا آنلاین>سلامت>بیمه‌ها بسیاری از داروهای بیماری صرع را تحت پوشش قرار نمی‌دهند و همین مسئله باعث شده تا جراحی صرع در کشور بیش از 30 میلیون تومان هزینه در بر داشته باشد.

به گزارش شفا آنلاین،غلامرضا زمانی فوق تخصص فلوشیپ صرع با اشاره به مشکلات این بیماری اظهار داشت: بیماری صرع دارای چندین نوع است که هر کدام از آنها داروی خاص خود را می‌طلبد و سبب التیام زودتر بیماران می‌شود.

زمانی ادامه داد: بنا بر تصور برخی‌ها، داروهای گیاهی برای درمان بیما‌ری‌های صرع اثربخش نیست و هنوز هیچ مطالعه علمی درمان بیماران صرع را به وسیله گیاهان دارویی به اثبات نرساندند.

وی بیان کرد: در کشور حدود 840 هزار بیمار صرعی وجود دارد که دو سوم بیماری آنها قابل درمان است اما متاسفانه یک سوم دیگر این افراد از صرع مقاوم رنج می‌برند و بیماری‌شان نسبت به دارو عکس العمل نشان می‌دهد که این افراد باید با روشهای مختلف درمانی از جمله جراحی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه همه داروهای شیمیایی از دل طبیعت و گیاهان تهیه می‌شوند، افزود: امروزه برای درمان بیماری صرع از روش جراحی استفاده می‌شود که این کار در حدود 2 سال است که با کمک تیم‌های پزشکی آلمانی و کانادایی در تهران و اصفهان انجام می‌شود و هزینه‌ای بین 20 تا 30 میلیون تومان در بر دارد.

زمانی عنوان کرد: متاسفانه بیمه‌ها بسیاری از داروهای صرع را تحت پوشش خود قرار نمی‌دهند و این مسئله سبب شده هزینه‌های درمان این بیماری و تشخیص آن برای این افراد گران باشد.

وی یادآور شد: زنان بارداری که از بیماری صرع رنج می‌برند، بیش از 90 درصد آنها فرزندانی سالم را به دنیا می‌آورند و به نظر من مسئله صرع بیشتر ژنتیکی بوده و یک بیماری غیر واگیر محسوب می‌شود.

برچسب ها: صرع ، هزینه ، بیماری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: