کد خبر: ۱۴۱۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 10
برای برگزاری انتخابات سازمان نظام پزشکی آن هم به صورت الکترونیک باید تمامی زیرساختهای نرم افزاری و سخت افزاری آماده باشد تا افراد به دور از هر گونه اضطراب و در عین حفظ استقلال و اعتماد به نفس خود در این فرآیند مهم مشارکت داشته باشند.
شفا آنلاین>سلامت>عضو شورای عالی نظام پزشکی درباره نحوه برگزاری انتخابات سازمان نظام پزشکی عنوان کرد: انتخابات الکترونیک فرصت های نابرابر را برای رای‌دهندگان از بین می‌برد.

به گزارش شفا آنلاین،یدالله سهرابی عضو داروساز شورای عالی نظام پزشکی  با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات الکترونیک را باید به فال نیک گرفت، بیان کرد: برای برگزاری انتخابات سازمان نظام پزشکی آن هم به صورت الکترونیک باید تمامی زیرساختهای نرم افزاری و سخت افزاری آماده باشد تا افراد به دور از هر گونه اضطراب و در عین حفظ استقلال و اعتماد به نفس خود در این فرآیند مهم مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در این نوع انتخابات افراد تحت فشار نبوده و رای دهنده به راحتی می تواند یک تصمیم عقلایی بگیرد، افزود: عدم حضور فیزیکی میزان مشارکت را که طی سالهای گذشته کاهش داشته می تواند تا حد قابل توجهی افزایش دهد، ضمن اینکه در زمان و هزینه افراد شرکت کننده نیز صرفه جویی می شود.


عضو شورای عالی نظام پزشکی در بیان مزایای انتخابات الکترونیک اظهار داشت: وقتی انتخابات خاتمه یابد رای دهندگان پس از چند دقیقه می توانند نتایج نهایی را رصد کرده و نظارت و کنترل دقیق تری داشته باشند. همچنین تحلیل داده خوبی از آمار و اطلاعات شرکت کنندگان در دسترس قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در برگزاری انتخابات به صورت حضوری همواره این مسئله مورد بحث بود که شرکت کنندگانی که در مرکز هستند از فرصت های بهتری برای رای دادن برخوردارند اما با شیوه الکترونیک فرصت یکسانی برای حضور افراد از سراسر کشور در این فرآیند فراهم می شود.

سهرابی با تاکید بر این که انتخابات بر بستر اینترنت باید با بالاترین کیفیت و استانداردهای لازم انجام شود، ادامه داد: یکی از دغدغه های موجود در خصوص برگزاری این نوع انتخابات حمله هکرها و در دست گرفتن فرآیند رای گیری است که باید با تلاش های لازم از مخدوش شدن آن جلوگیری شود.

عضو شورای عالی نظام پزشکی یادآور شد: باید از نظر فنی تمامی مسائل بررسی شود تا از نظر سخت افزاری و نرم افزاری مشکل خاصی در برگزاری انتخابات پیش نیاید و در یک محیط امن و آرام انتخابات انجام شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: