کد خبر: ۱۴۱۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 10
روش های خانگی زیادی برای درمان و رفع تیرگی پوست در نواحی مختلف مانند زیر بغل،کشاله ران،سر زانو ها و آرنج ها و همچنین دور گردن وجود دارد.
شفا آنلاین:سیاهی زیربغل، زانو، آرنج و کشاله ران گاهی خجالت آور است. این تیرگیها اعتماد به نفس را تحتالشعاع قرار میدهد و ترس از نمایان شدن این سیاهی ها روابط اجتماعی را مختل میکند. مایو پوشیدن را برای خودتان ممنوع میکنید، چون از سفید نبودن زیربغل و کشاله ران خجالت میکشید. این مشکلات به تدریج کلافه کننده میشود و مانع لذت بردن از لحظات زندگی میشود.

به گزارش شفا آنلاین: بنابراین عجیب نیست که بسیاری برای سفید کردن این ناحیه ها به پزشک مراجعه میکنند تا اعتماد به نفس خود را ارتقا دهند و به زیبایی بدرخشند. اما واقعیت این است که سفید کردن این ناحیه ها آسان نیست و صبر زیادی را میطلبد.


روش های خانگی زیادی برای درمان و رفع تیرگی پوست در نواحی مختلف مانند زیر بغل،کشاله ران،سر زانو ها و آرنج ها و همچنین دور گردن وجود دارد.هر چند این راهکارها بسیار ساده و در دسترس هستند اما چون نیاز به استفاده طولانی مدت دارند و همچنین اثرات آنها کوتاه مدت است، معمولا نظر پزشکان بر استفاده از راهکارهای دائمی رفع تیرگی و سیاهی پوست هست. این روشها شامل استفاده از انواع لیزرهای لایه بردار یا بیلیچینگ، استفاده از لیزر رفع موهای زائد، قرصها و محلولهای لایه بردار، میکرودرم و هیدرودرم است.روش مناسب بعد از مشورت با متخصص زیبایی و با توجه به علت تیرگی این نواحی انتخاب میشود.

**دلایل تیرگی زیربغل، زانو، آرنج و کشاله ران
1- سایش :
ساییده شدن پوست روی پوست یا سطح دیگر، پوشیدن لباس تنگ و گذاشتن مداوم آرنج روی سطوح سخت

2- تیغ زدن و کندن مو :
این کار به پوست آسیب میزند و سایشهای بسیار ریزی را ایجاد میکند. پوست بسیار حساس است، بنابراین وقتی موها را تیغ میزنیم یا میکنیم زخمهای بسیار کوچکی را ایجاد میکنیم. اگر غالباً از تیغ استفاده کنیم، پیش از التیام یافتن سایشها و خراشیدگیهای قبلی خراشهای ریز جدیدی را به پوست تحمیل میکنیم که بدشکلی پوست مرغی را به دنبال دارد.استفاده از ضدعرقها یا دئودورانتهای مضر: مواد شیمیایی موجود در این فرآورده ها باعث پیگمانتاسیون (یا همان پیسی) و تیره تر شدن پوست میشود.

3- رطوبت :
رطوبت یا عرق باعث حساسیت یا آلرژی و تغییر رنگ پوست میشود.

4- چاقی :
اضافه وزن، پیگمانتاسیون را تشدید میکند و لکه های تیرهای را پشت گردن، زیربغل، پشت زانو و دیگر بخشهای بدن ایجاد میکند.

5- عدم تعادل هورمونی :
تغییرات هورمونی در زمانهایی مانند دوران بارداری به تیره شدن بخشهایی از بدن مانند گردن، پشت گردن، آرنج و کشاله ران منجر میشود.البته عاملهای بیشتری را میتوان برای تیره شدن پوست برشمرد، اما موارد بالا از همه متداول ترند.

درمان
آیا میتوان از کرمهای سفید کننده برای سفید کردن کشاله ران استفاده کرد ؟
استفاده از کرمها یا ژلهای سفید کننده یا روشن کننده یا بلیچینگ یکی از روشهای رفع تیرگی کشاله ران است. با این حال تا زمان مشاهده نتایج باید شکیبایی زیادی داشته باشد و به طور مداوم از این فرآورده های سفیدکننده استفاده کنید.

کرم سفید کننده
متخصص پوست بهترین نوع کرم سفید کننده و بلیچینگ را برای رفع تیرگی تجویز میکند. مشاوره با متخصص از آن رو ضروری است که فرآورده های گوناگونی با غلظتهای متفاوت در بازار موجود است. بنابراین برای جلوگیری از سوزش و حتی مسمومیت بهتر است قبل از شروع به استفاده از این محصولات به ویژه ژلها، اسکرابها و کرمهای غیرتجویزی پوست با متخصص مشورت کنید.

مواد اولیه ی زیر در تهیه سفید کننده ها به کار برده می شود :
اسید ماندلیک
اسید کوجیک
آلفا آربوتین
نیاسینامید
مصرف هیدروکوئینون یا فرآورده هاییکه غلظت هیدروکوئینون فعال آنها بیش از سه درصد است، به هیچ وجه توصیه نمی شود

لیزر لایه بردار IPL
لیزر روشن کننده یا سفید کننده برای درمان تیرگی زیربغل و ناحیه بیکینی به کار برده میشود. نور لیزر به پوست ناحیه مورد نظر تابانده میشود تا باقیمانده سلولهای پوستی مرده را پاک کند و لکه های تیره پیگمانتاسیون را از بین ببرد تا پوست سفیدتر و صافتر شود.

از مزایای درمان با لیزر روشن کننده میتوان به موارد زیر اشاره کرد :
بهبود بافت پوست
از بین بردن حالت پوست مرغی
از بین بردن لکه های تیره
دوران بهبود بسیار کوتاه، بیمار می‎تواند پس از درمان با لیزر بدون هیچ مشکلی زندگی روزمره را ادامه دهد.
روشی ساده و ایمن برای سفید کردن زیربغل
لیزر رفع موهای زائد
یکی دیگر از گزینه های درمانی برای رفع تیرگی زیر بغل و کشاله ران از بین بردن مو از طریق لیزر موهای زائد است. در تمام افراد با یکبار از بین بردن فولیکولهای مو ،نیاز به رفع مو به طور منظم از بین میرود. استفاده از تیغ برای رفع موها در بسیاری از موارد باعث زیرپوستی شدن ریشه و ایجاد تیرگی در سطح پوست می گردد.

میکرودرم ابریژن
سفید کردن بامیکرو درم ابریژن درمانی مناسب برای رفع تیرگیها، جای زخم، جای آبله و لکه های ناحیه هایی مانند زیربغل، دست، ساق پا، قفسه سینه، پشت بدن و پاها است که درمان آنها با روشهای دیگر دشوار است. با بهره گیری ترکیبی از تکنولوژی پیشرفته میکرو درم ابریژن و فرآورده های سفیدکننده سفارشی نتیجه رضایت بخشی فقط پس از یک جلسه درمان به دست می آید.سفید کردن با میکرودرم ابریژن از طریق برداشتن لایه فوقانی پوست، رشد و جوانسازی سلولهای پوست را تحریک میکند. برای لایه برداری، پوست با الماسهای طبیعی بسیار ریز ساییده میشود و سلولهای مرده پوستی به روشی استریل و کنترل شده زدوده میشود. سپس ترکیبی سفارشی از فرآورده های سفید کننده به کار برده میشود تا تیرگی پوست از بین برده شود.

هیدرودرم ابریژن
هیدرودرم ابریژن یک راه درمان جدید بدون نیاز به زمان برای بهبودی است. این روش ملایمتر از میکرودرم ابریژن است، اما دو درمان را در یک درمان ارائه میدهد چون همزمان با تزریق آب یا سرم به لایه های عمیقتر پوست ،پوست مرده را لایه برداری میکند. این عمل باعث آبرسانی به سطح پوست میشود. این روش پوست را جوان تر ، شاداب تر و روشن تر میکند.

درمان خانگی سیاهی زیربغل و کشاله ران
**لباسهایی بپوشید که از نایلون یا اسپاندکس تهیه نشده باشد. لباس تنگ نپوشید. تهویه لباس را در نظر بگیرید تا پوست نفس بکشد.
**از مصرف ضدعرقها و خوشبو کننده های حاوی زیرکونیوم آلومینیوم خودداری کنید، چون این عامل پوست را تیره میکند و باعث سرطان پوست میشود. در عوض برای جلوگیری از عرق کردن زیر بغل یا کشاله ران از زاج استفاده کنید. از دئودورانتهای لوسیونی استفاده کنید تا پوست سفید شود.
**زیر نور آفتاب قرار نگیرید. هنگام قرار گرفتن زیر تابش خورشید از ضدآفتاب یا لوسیون با SPFبالاتر استفاده کنید.
**آب فراوان بنوشید. آب کمک میکند تا مواد زائد و سمی از بدن دفع شود.
**شیر بنوشید. شیر تولید سلولهای جدید را تحریک میکند.
**سبزیجات، میوه و ماهی را فراموش نکنید و گوشت زیاد میل نکنید. چنین رژیمی هورمونها و وزن را متعادل میکند و مواد سمی را از بدن میزداید. سبزی و میوه منبع مناسب گلوتاتیون به شمار میرود.
**هشت ساعت در روز بخوابید. خواب عامل مهمی برای رشد و تولید سلولها است.
**با مصرف ویتامینها به پوست و بدنتان کمک کنید.

پزشک آنلاین

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: