کد خبر: ۱۴۱۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 08
طبق آخرین نظر سنجی طرح تحول سلامت از نگاه مردم بهترین عملکرد و رضایتمندی و آثار خوبی را برای آنان به همراه داشته است، اما اجرای این طرح به همکاران ما و ارائه دهندگان خدمات با توجه به تاخیر بیمه ها در پرداخت مطالبه ها فشار زیادی وارد کرده است.
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: هیچگاه سابقه نداشته مدت تاخیر در پرداخت تعهدها از سوی بیمه ها این اندازه طولانی شود که بخش عمده آن مربوط به تامین اجتماعی است.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی روز چهارشنبه در بیست و پنجمین اجلاس رئیسان دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور افزود: به عنوان مثال مطالبه های دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به مدت یکسال است که تامین نشده و این دانشگاه به دلیل بدقولی های بیمه ها نتوانسته پول پرستار ،پزشک و پیراپزشک را بپردازد.
دکتر قاضی زاده هاشمی یادآور شد: ناراحت کننده تر این است که حق بیمه از سوی کارگران و کارفرمایان در آخر هرماه پرداخت می شود ولی سازمان های بیمه گر برای پرداخت مطالبه های بخش سلامت اقدام نمی کنند.
وی یادآور شد: طرح تحول نظام سلامت کشور کاری بزرگ بود که باید سال ها قبل برای اجرای آن تلاش می شد ولی با تاخیر اجرایی شد.
وزیر بهداشت اضافه کرد: طبق آخرین نظر سنجی طرح تحول سلامت از نگاه مردم بهترین عملکرد و رضایتمندی و آثار خوبی را برای آنان به همراه داشته است، اما اجرای این طرح به همکاران ما و ارائه دهندگان خدمات با توجه به تاخیر بیمه ها در پرداخت مطالبه ها فشار زیادی وارد کرده است.
وزیر بهداشت گفت : طرح تحول نظام سلامت در راستای تحقق شعارهای انقلاب اسلامی بود و حمایت های رهبری را نیز در پی داشته است.
وی اضافه کرد:بهتر از این می توانستیم در این 38 سال عمل کنیم و فرصت ها را از دست ندهیم ، امید می رود این فرصت سوزی ها عبرتی برای آینده شود.
وی مدعی شد که به کمک دولت و مدیریت نظام در بخش سلامت آمده و هدفی غیر از تحقق آرمان های انقلاب اسلامی در بخش بهداشت و درمان نداشته و نداریم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: بپذیرم اسلام و ایران به لحاظ مادی دشمنان بسیار قوی دارند که لازم است با وحدت و همدلی همانند اوایل انقلاب مراقب باشیم.
دکتر قاضی زاده هاشمی افزود: در روزهای اوایل انقلاب همه مراقب همدیگر بوده و به دور از مسائل و منافع فردی و منطقه ای و اندیشه فکر می کردند و در وزارت بهداشت همین گونه عمل کرده ایم.
دکتر قاضی زاده هاشمی ابراز داشت : امیدوارم بیمه ها رفتارشان را اصلاح کرده تا دولت در ماه های آینده آسیب نبیند و بتواند اهداف خود را با آسودگی خاطر بیشتری پیش ببرد.
بیست و پنجمین اجلاس رئیسان دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور با محور برنامه عملیاتی سال 96به مدت 2 روز در بندرعباس ادامه دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: