کد خبر: ۱۴۱۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 07
سلامتی در کشور برای همه اقشار بسیار اهمیت دارد و تأمین سلامت وظیفه حاکمیت است
شفا آنلاین>سلامت>قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه قانون‌گذار حرفه پرستاری را سخت معرفی کرده است؛ اما قوانین مصوب در این زمینه به گونه‌های مختلف اجرایی نمی‌شود، گفت: باید با رعایت عدالت دو گروه پزشک و پرستار در کنار یکدیگر قرار گیرند.

به گزارش شفا آنلاین، استان سمنان، محمد شریفی‌مقدم ظهر امروز در مراسم بزرگداشت مقام پرستار که در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی سمنان و با حضور دانشجویان رشته پرستاری برگزار شد، با بیان اینکه حرفه پرستاری امروز در دنیا بسیار تأثیرگذار است، اظهار کرد: سلامتی در کشور برای همه اقشار بسیار اهمیت دارد و تأمین سلامت وظیفه حاکمیت است.

قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه اداره بیمار در دنیا برعهده پرستاران و دنیا بر این اصل استوار است، گفت: این نقش در دنیا بسیار ارزشمند و از جذابیت‌های حرفه‌ای بالایی نیز برخوردار است که این امر وجه تمایز حرفه پرستاری با بقیه گروه‌ها محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: پرستاران در دنیا مهم‌ترین ابزار تأمین سلامتی هستند؛ زیرا بیشترین خدمات را در سیستم بهداشتی درمانی عهده‌دار هستند و بیشترین وقت را در کنار بیمار سپری می‌کنند.

شریفی‌مقدم به فراز و نشیب‌های این حرفه در ایران اشاره کرد و افزود: گروه پزشکی درگذشته به‌عنوان یک کار گروهی و تیمی در کنار یکدیگر خدمت می‌کردند و در فضای صمیمی و با محوریت قراردادان بیمار فعالیت داشتند و از زمانی که بحث کارانه به‌نظام سلامت کشور وارد شد، اولویت نخست از بیمار به پول تبدیل شد.

وی بیان کرد: در کشورهای مختلف، توزیع درآمد شاخص و اصولی دارد که با حاکم شدن یک جریان، طبقه‌ای در سیستم نظام سلامت ایجاد شد که بیشتر دنبال کسب منابع بودند.

قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری ادامه داد: با این تغییر رفتار بین یک گروه خاص و جامعه شکاف ایجاد شد که از گذشته تابه‌حال تلاش زیادی برای از بین رفتن این شکاف صورت گرفته است.

شریفی‌مقدم اظهار کرد: باید با رعایت عدالت این دو گروه در کنار یکدیگر قرار بگیرند و تلاش سازمان نظام پرستاری همواره برای ایجاد این تعامل بوده است؛ زیرا با عدم رعایت عدالت در این بخش بیشترین حق از مردم ضایع می‌شود و ارائه خدمات و مراقبت به آنان کمتر از 30 درصد است.

وی با بیان اینکه حرف پرستاران برداشتن موانع خدمات پرستاری است، تأکید کرد: سازمان نظام پرستاری به دنبال اجرای قوانین است؛ قانون‌گذار این حرفه را سخت معرفی کرده است اما قوانین مصوب به گونه‌های مختلف اجرایی نمی‌شود.

قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری بیان کرد: وظیفه این سازمان اطلاع‌رسانی، شفاف‌سازی و آگاه کردن مردم از خدمات قشر پرستار است و مردم باید در این قضیه داوری کنند.

شریفی‌مقدم گفت: در طول یک سال گذشته سازمان پرستاری بر دستگاه‌های مختلف تأثیرگذار بوده و اقداماتی برای بهبود اوضاع صورت گرفته و در بخش دولتی نیز اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری در اجرای قانون تعرفه‌گذاری در کمیسیون همکاری زیادی کرده است.

وی خطاب به دانشجویان این رشته بیان کرد: برخی نگران اتصال بدنه دانشجویی به‌نظام پرستاری هستند که باید برای تضمین آینده دانشجویان از فضای ایجادشده که به‌منظور آگاهی بخشیدن از این حرفه صورت گرفته است، نهایت بهره را ببرند.

برچسب ها: دانشگاه ، پرستار ، پزشک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: