کد خبر: ۱۴۱۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 05
زنانی که با 20 سال سابقه کار بازنشسته می شوند تنها حقوق 20 روز کاری را دریافت می کنند و این امر مشکلی را برای صندوق های بیمه ای ایجاد نخواهد کرد.
شفا آنلاین>اجتماعی>نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از شرایط بازنشستگی برای زنان شاغل دستگاه های دولتی با سابقه 20 سال، کاملا اختیاری است.

به گزارش شفا آنلاین، طرح بازنشستگی زنان با 20 سال سابقه کار بدون محدودیت سنی ، طی ماه گذشته در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و اینک برای تایید نهایی در شورای نگهبان در حال بررسی است.

پروانه مافی اظهار کرد: این مصوبه در صورتی که قانون شود برای زنان شاغلی اجرا می شود که با مشکلات عدیده ای همچون بیماری و یا پرستاری از بیمار در شرایط اضطراری بسر می برند و شرایط کار برای آنان دشوار است، تدوین و تصویب شده است.
این نماینده مجلس افزود: زنانی که با 20 سال سابقه کار بازنشسته می شوند تنها حقوق 20 روز کاری را دریافت می کنند و این امر مشکلی را برای صندوق های بیمه ای ایجاد نخواهد کرد.
وی با تاکید براینکه هیچ نگاه جنسیتی و یا جناحی سیاسی در تصویب این قانون در مجلس دخیل نبوده است،‌ اظهارکرد: این قانون، صرفا با نگاه حمایت از خانواده و زنان مراجعه کننده ای که نیازمند کمک بوده اند، تدوین شده است.
مافی با اشاره به قانون تامین اجتماعی تبصره 4 ماده 75 گفت: طبق این قانون، زنان شاغل بخش کارگری می توانند یا 20 سال سابقه و 42 سال سن بازنشسته شوند؛ بنابراین مصوبه جدید مجلس (بازنشستگی زنان شاغل در دستگاه های دولتی با سابقه 20 سال ) طرح جدیدی نیست با این تفاوت که اکنون تلاش شده است تا بازنشستگی مربوط به زنان کارگر، شامل زنان شاغل در دستگاه دولتی نیز بشود.
نماینده مردم تهران ، ری ، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همه اقشار زنان باید از این قانون منتفع شوند.
مافی در عین حال ادعای برخی صندوق های بازنشستگی مبنی بر وارد آمدن زیان مالی سنگین با اجرای قانون یاد شده را رد کرد و گفت: صندوق ها هیچ زیان مالی نخواهند دید و این، ادعای کذبی بیش نیست.
وی با بیان ضد و نقیض گویی های صندوق های بازنشستگی راجع به مصوبه بازنشستگی زنان با 20 سال سابقه کار خاطرنشان کرد: نمی دانم چرا صندوق ها تلاش می کنند تا در افکار عمومی طوری وانمود کنند که اجرای قانون یاد شده برای آنان بار مالی بدنبال دارد. آنان همچنین سعی می کنند تا حساسیت ها را بالا ببرند بطوریکه ثابت کنند اجرای قانون بازنشستگی زنان با 20 سال سابقه کار، ظلم بزرگی به زنان است .
مافی تاکید کرد: حساسیت زایی صندوق های بازنشستگی در افکارعمومی کار درست و منطقی نیست و آنها نباید این حساسیت های غیر منطقی را در بین افکار عمومی ایجاد کنند.
این نماینده مجلس گفت: هم اینک قانون بازنشستگی زنان با 20 سال سابقه کار بدون محدودیت سنی در شورای نگهبان در حال بررسی است و منتظر نتیجه نهایی شورای نگهبان برای اجرای آن هستیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: