کد خبر: ۱۴۱۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 05
٩٦ درصد داروهای مورد نیاز ایران تولید داخل است و تنها سه درصد داروها از خارج وارد می شود.

شفا آنلاین:رئیس سندیکای داروسازی کشور گفت: ٩٦ درصد داروهای مورد نیاز ایران تولید داخل است و تنها سه درصد داروها از خارج وارد می شود.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر عباس کبریایی زاده روز یکشنبه این مطلب را در مراسم رونمایی از تولید داروی ترک سیگار تولید داخل عنوان کرد و افزود:در زمان حاضر ٧٧٠ میلیون دلار ارز به داروهای تولیدی اختصاص داده می شود و این در حالی است که در مقایسه با ١.١ میلیارد دلار ارز اختصاص داده شده ناچیز است.

رئیس سندیکای داروسازی اظهار کرد: در حال حاضر کشور با حداقل وابستگی در زمینه علم و فناوری، نیازهای دارویی را تامین می کند و اگر این صنعت به نوآوریهای خود ادامه ندهد با مشکلات زیادی روبه رو خواهیم شد چرا که این صنعت از صنایع بهره ور است و با تدبیر درست در آینده وضعیت مطلوبی خواهیم داشت.
کبریایی زاده با بیان این که صنعت دارویی، بیماری نقدینگی دارد، افزود: شرکت های دارویی مطالباتی از شرکت های پخش و بیمارستانها دارند که این مشکل نقدینگی قابل رفع است.
براساس این گزارش، در این آیین ضمن رونمایی از داروی Varenicline ( جهت ترک سیگار در افراد بالای 18 سال)، خط تولید سوسپانسیون سفالسپورین ها نیز با حضور دکتر دیناروند معاون وزیر و ریس سازمان غذا و دارو ، دکتر کبریایی زاده رییس سندیکای صنعت داروسازی، دکتر عبدالهی اصل مدیر کل دارو و دکتر علیرضا دبیر سیاقی مدیر عامل شرکت داروسازی کوثر افتتاح شد.
برچسب ها: سیگار ، دارو ، سندیکا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: