کد خبر: ۱۴۰۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 04
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه 18 درصد دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی قرار دارند، گفت: 2 درصد دانشجویان نیز دارای آسیب جدی سلامت روان‌ هستند.
شفا آنلاین:معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه 18 درصد دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی قرار دارند، گفت: 2 درصد دانشجویان نیز دارای آسیب جدی سلامت روان‌ هستند.

به گزارش شفا آنلاین، محمدرضا فراهانی در نشست خبری که در ارتباط با دستاوردهای این معاونت به مناسبت گرامیداشت دهه فجر برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اهداف ما در دولت جدید توسعه و عمق‌بخشیدن به کارهای فرهنگی در دانشگاه‌های علوم پزشکی بود و سعی کردیم تحول کیفی در جشنواره‌های دانشجویی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف توسط معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت افزود: در جشنواره‌های قبلی فقط دانشجوهای پزشکی می‌توانستند در این جشنواره‌ها شرکت کنند ولی در حاضر کارکنان دانشگاه‌ها و اعضای جامعه پزشکی نیز در ذیل شرکت‌کنندگان قرار گرفته‌اند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت اضافه کرد: فرهنگ سلامت به یک عنصر مهم در جشنواره‌های ما تبدیل شده و این مسئله مدنظر ما قرار گرفته است.

فراهانی اضافه کرد: در اسفند ماه امسال دومین المپیاد ورزش همگانی با حضور 1400 نفر از دختران ورزشکار در قزل‌آباد ساری برگزار می‌شود، همچنین برای دومین بار وزارت بهداشت میزبان جشنواره ملی نشریات دانشجویی است.

وی ادامه داد: دانشجویان همه مراکز عالی کشور می‌توانند در این جشنواره که در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود شرکت کنند، البته تا 16 بهمن امسال 15 هزار اثر تا کنون به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که میزان آن نسبت به گذشته افزایش یافته است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت بیان داشت: تا کنون بیش از 19 هزار اثر در سامانه جشنواره فرهنگی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت ثبت شده و در حوزه فرهنگ سلامت نیز 1603 اثر ثبت شده داریم.

فراهانی اضافه کرد: در مهر ماه امسال بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت از سمت وزارت بهداشت برگزار شد که سال آینده در مرداد ماه بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت نیز اجرایی خواهد شد. همچنین در چند ماه آینده میزبان ملی همه این جشنواره‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه در جامعه پزشکی هنرمندان زیادی همچون افشین یدالهی و محمد اصفهانی فعالیت می‌کنند، گفت: در تلاش هستیم که بانک جامع اطلاعات در این زمینه راه‌اندازی کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه پزشکان و دانشجویان ایرانی به هنر علاقه‌مند هستند، گفت: در تلاش هستیم که نسل جدیدی از جامعه پزشکی که به هنر علاقه‌مند بوده را تربیت کنیم که این مسئله در تولید فیلم‌های سلامت بسیار مؤثر است.

فراهانی بیان داشت:‌امسال 300 میلیون تومان تجهیزات فیلمبرداری خریداری کردیم و آموزش‌های لازم را نیز ارائه دادیم که این  تجهیزات حرفه‌ای بوده که دانشجویان و پزشکان می‌تواند جهت فعالیت هنری از آن استفاده کنند همچنین اکنون بیش از 500 کانون فرهنگی در دانشگاه‌ها داشته که هیچ یک تشکل کاغذی نبوده و نقش مؤثری در انجام فعالیت‌های هنری و فرهنگی دارند.

وی به اجرای طرح‌های جهادی اشاره کرد و گفت:‌ وزیر بهداشت قبل از فعالیتشان به عنوان وزیر از سال‌ها قبل در حوزه جهادی فعالیت داشته و برای این مسئله بسیار ارزش قائل هستند بر همین اساس ما سامانه‌ای را برای فعالیت‌ جهادی راه‌اندازی کردیم که با استقبال بی‌نظیر روبه‌رو شد.ژ

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از راه‌اندازی ستاد اردوهای جهادی خبر داد و اعلام کرد: علاقه‌مندان می‌توانند فعالیت خود را به صورت جهادی در مناطق محروم و حاشیه‌ای انجام دهند البته یکی از اقدامات مؤثری که در حوزه فعالیت جهادی انجام گرفته تشکیل بانک سلول‌های بنیادی خاورمیانه است که کمک مؤثری در  جهت یاری رساندن به بیماران دارد.

فراهانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با توجه به دستور ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و اینکه آیا دانشگاه‌های علوم پزشکی فراخوانی در این زمینه داده‌اند یا خیر که دانشجویان را جذب کنند گفت: این موضوع در اختیار معاونت پزشکی بوده و ارتباطی به ما ندارد البته در وزارت علوم این موضوع در اختیار معاونت دانشجویی است و ما وظیفه فعالیت در زمینه‌هایی همچون معیشت، سلامت روان، ورزش، خوابگاه و ... را برای دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور داریم.

وی با بیان اینکه سرانه فرهنگی دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی پس از 2سال و نیم تلاش بسیار ارتقاء یافته است،‌گفت: 2 درصد دانشجویان اکنون دارای آسیب جدی سلامت روان بوده و 18 درصد آنها در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی قرار دارند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در ارتباط با موضوع شهردار خوابگاه، گفت: آئین‌نامه شهردار خوابگاه به زودی ابلاغ می‌شود و به صورت جدی سرنوشت خوابگاه‌ها در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد که امیدواریم با این مسئله میزان آسیب اجتماعی میان دانشجویان کمتر شود.

فراهانی گفت: شهردار خوابگاه زیر نظر شورای صنفی فعالیت کرده و در واقع اقدامات لازم را جهت ساماندهی خوابگاه‌ها انجام می‌دهند.

وی در پایان پیشنهاد کرد که اسم خوابگاه‌ها به نام خانه‌های دانشجویی تغییر کند تا از این طریق سرنوشت خوابگاه بر عهده خود دانشجویان باشد چرا که این مسئله علاوه بر افزایش مسئولیت‌پذیری آنها سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

برچسب ها: آسیب ، پزشکی ، اجتماعی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: