کد خبر: ۱۴۰۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 04
اهداکنندگان مستمر خون ( با حداقل سابقه 2بار اهدا در سال) به طور دائم، آگاهانه و مسئولانه اهدای خون دارند.

شفا آنلاین:مدیرکل اهدا کنندگان سازمان انتقال خون گفت: هدف سازمان انتقال خون این است که شاخص اهدای خون مستمر که هم اکنون 52 درصد است به 90درصد افزایش دهد.

به گزارش شفا آنلاین، عباس صداقت روز شنبه در آیین تقدیر ازکانون های اهدای خون خانه های سلامت شهر تهران افزود: اهداکنندگان مستمر خون ( با حداقل سابقه 2بار اهدا در سال) به طور دائم، آگاهانه و مسئولانه اهدای خون دارند.
وی خاطر نشان کرد :سازمان انتقال خون در بسیاری از شاخص ها در جهان و منطقه مدیترانه شرقی پیشروست و تجربه های ایران به عنوان یک تجربه موفق ثبت شده است.
صداقت گفت: احداث مراکز جامع اهدای خون که برای اولین بار در کشور های حوزه مدیترانه شرقی در ایران انجام شد به عنوان نمونه مطرح است و اهدا کنندگان خون، مشوق و عامل اصلی احداث این مراکز برای کمک به افراد نیازمند به خون هستند.
مدیرکل اهدا کنندگان سازمان انتقال خون یادآوری کرد: راه اندازی پویش های مختلف مردمی به منظور جذب اهداکنندگان خون از اقدامات مهم سازمان انتقال خون است که در این راستا امسال پویش مردمی و طرح زمستانه از یلدا تا نوروز را داشتیم که در سه بخش اجرا شد .
وی با اشاره به اینکه برگزاری این پویش های مردمی برای جذب اهدا کنندگان ،نیازمندان به خون و همچنین ارتقای سلامت خون بسیار مهم است ،ادامه داد: در زمان حاضر در مرحله «فجر خون بخش » این پویش مردمی هستیم و مرحله بعدی آن در شب چهارشنبه آخر سال برگزار خواهدشد .
صداقت ابراز امیدواری کرد که برگزاری این گونه پویش های مردمی علاوه برجذب اهدا کنندگان، موجب جذب بیشتر اهداکنندگان ازبین جوانان و بانوان نیز باشد که در این زمینه فعالیت کانون های اهدای خون خانه های سلامت شهر تهران می تواند بسیار موفق عمل کند .
وی تصریح کرد: اهدای خون توسط بانوان به دلیل تاثیری گذاری که در خانواده و جامعه دارند بسیار حائز اهمیت است ،زیرا بانوان سفیران اهدای خون و سلامت هستند و این امر مورد توجه سازمان انتقال خون و همین طور سازمان بهداشت جهانی است.
مدیرکل اهدا کنندگان سازمان انتقال خون ابراز امیدواری کرد که استان تهران بتواند در زمینه ارتقای شاخص اهدای خون توسط بانوان پیش قدم باشد.
صداقت در بخش دیگری از سخنانش به خود مراقبتی به عنوان عمل مهمی در حوزه سلامت اشاره و تاکید کرد: اکنون خود مراقبتی در جهان در حال ترویج است و اگر بخواهیم اهدا کنندگان مستمر داشته باشیم باید بتوانیم خود مراقبتی کامل را نیز داشته باشیم .
وی اضافه کرد: اگر جوانان و نوجوانان یاد بگیرند که از رفتار های پر خطر و رفتار هایی که منجر به بیماری می شود، پرهیز کنند می توان گفت که بخش عمده ای از خود مراقبتی و سلامت خون نیز برقرار می شود .
صداقت با تقدیر از همکاری های کانون های اهدای خون خانه های سلامت مناطق 22گانه تهران گفت : رابطان سلامت ،نقش پل ارتباطی بین سلامت مردم و مسئولان را دارند و اهدا کنندگان نیز ذخایر معنوی تامین خون و فرآورده های خونی محسوب می شوند .
صداقت با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در کشور ،تاکید کرد: یکی ازمسایلی که دراین خصوص مورد توجه قرار گرفته است ، موضوع مشارکت های مردمی در سلامت و انتقال خون است که در راستای طرح تحول سلامت سازمان انتقال خون برنامه های موثری را برای تامین خون سالم و همچنین اهدای خون در کشور واستان تهران را به اجرا درآورده است.
برچسب ها: اهداخون ، مستمر ، سازمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: