کد خبر: ۱۴۰۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 02
سکته مغزی دومین علت مرگ و میر و مهمترین علت ناتوانی در ایران است و ابتلا به آن می‌تواند سال‌ها سبب ناتوانایی و کم توانایی فرد در زندگی شود.
شفا آنلاین:جای خالی توانبخشی بعد از سکته‌های مغزی از مواردی است که بیماران را به چالش می‌کشد و بیمه‌ها در بحث تعرفه‌های توانبخشی کم گذاشته‌اند.

به گزارش شفا آنلاین،نوید علی عسگر عضو انجمن سکته مغزی اظهار داشت: سکته مغزی دومین علت مرگ و میر و مهمترین علت ناتوانی در ایران است و ابتلا به آن می‌تواند سال‌ها سبب ناتوانایی و کم توانایی فرد در زندگی شود.

وی ادامه داد: تقریبا 50 درصد کسانی که از سکته مغزی جان سالم به‌ در می‌برند دچار مشکلات و اختلالات حرکتی دائمی در زمینه حفظ تعادل در حالات و وضعیت‌های مختلف و عدم‌توانایی جهت ایستادن و راه رفتن به تنهایی و بدون‌کمک گرفتن از دیگران و همچنین عدم‌توانایی جهت انجام فعالیت‌های روزمره زندگی از قبیل لباس پوشیدن، غذا خوردن، حمام رفتن و غیره هستند.
 
عضو انجمن سکته مغزی افزود: افراد درگیر با سکته‌های مغزی دچار عوارض گوناگون می‌شوند بطوریکه برای غلبه بر این مشکلات و نقایص نیازمند برنامه‌های توانبخشی از جمله کار درمانی در همان روزهای ابتدایی سکته هستند.

کارشناس کاردرمانی در ادامه گفت: درمان‌های کاردرمانی نبود ‌استقلال و وابستگی در بیماران با عارضه سکته قلبی را به حداقل می‌رساند و البته حدود و میزانی که کاردرمانی، پیامدهای پس از سکته مغزی را در بیمار بهبود می‌بخشد برای بیماران متفاوت است.

وی تصریح کرد: بهره‌مندی از خدمات توانبخشی در ساعات بعد از ترخیص و در برخی موارد در زمان بستری بیمار نقش اساسی دارد و هنوز جای خالی خدمات کاردرمانی و توانبخشی در بهبودی افراد احساس می‌شود و متولیان سلامت باید آن را جدی بگیرند و فرهنگسازی استفاده از  این خدمات در جامعه در نظرگرفته شود.

علی عسگر افزود: یک بعد خدمات توانبخشی بیمه‌ها هستند که حمایت لازم را از خدمات توانبخشی ندارند و بیماران خدمات توانبخشی را نیمه کاره رها می‌کنند و ما خواستار حمایت بیمه‌ای از خدمات توابنخشی در کشور هستیم.
برچسب ها: سکته مغزی ، انجمن ، ابتلا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: