کد خبر: ۱۴۰۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 30
لاموتریژین در درمان کمکی صرع پارشیال تا تشنج ژنرالیزه یا سندرم لنوکس-گاستات(Lennox-Gastaut) در بزرگسالان و کودکان بالای 12 سال تجویز می شود
شفا آنلاین:. در بیمارانی که والپروئیک اسید به همراه دیگر ضدصرع‌های القا کننده آنزیمی را دریافت می‌ کنند، داروی لاموتریژین را با دوز 25 میلی گرم یک روز درمیان برای 2 هفته شروع کنید؛ سپس به دوز روزانه 25 میلی گرم برای مدت 2 هفته افزایش دهید. دارو را هر یک الی دو هفته، روزانه 25 تا 50 میلی گرم برحسب نیاز افزایش دهید تا به دوز روزانه 100 تا 400 میلی گرمدر یک یا دو دوز منقسم برسید.

به گزارش شفا آنلاین:در کسانی که تنها ضدصرع ‌های القاکننده آنزیمی بدون والپروئیک اسید را دریافت می‌ کنند، دارو را با 50 میلی گرم روزانه برای دو هفته شروع کنید.سپس به 100 میلی گرم روزانه برای 2 هفته افزایش دهید (در دو دوز منقسم). دارو را هر یک الی دو هفته 100 میلی گرم روزانه برحسب نیاز افزایش دهید تا به دوز 300 تا 500 میلی گرم روزانه در دو دوز منقسم برسید.
در کودکان 2 تا 12 سال با وزن کمتر از 40 کیلوگرم، دوز معمول نگهدارنده روزانه1 تا 5 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدناست (ماکزیمم تا 200 میلی گرم روزانه در یک یا دو دوز منقسم).در کسانی که تنها ضدصرع ‌های القاکننده آنزیمی بدون والپروئیک اسید دریافت می‌ کنند، دارو را با دوز6 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدندر دو دوز منقسم برای دو هفته شروع کنید. سپس با دوز2میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدنبرای 2 هفته دیگر ادامه دهید. دوز معمول نگهدارنده5 الی 15 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدنروزانه است.(ماکزیمم تا 400 میلی گرم روزانه در دو دوز منقسم).
ادامه لاموتریژین به تنهایی در رژیمهایی که حاوی ضدصرع ‌های القاکننده آنزیمیهستند؛ در بزرگسالان و کودکان بزرگتر از 16 سال به صورت، اضافه کردن دارو با دوز50 میلی گرمیک بار در روز برای دو هفته به رژیم فعلیاست. سپس با100میلی گرمروزانه در دو دوز منقسم برای دو هفته ادامه دهید. هر یک الی دو هفته 100 میلی گرم دوز دارو را افزایش دهید تا به دوز نگهدارنده 500 میلی گرم روزانه در دو دوز منقسم برسد.
در بزرگسالان و کودکان بالای 16 سال که لاموتریژین را همراه با والپروات برای صرع پارشیال دریافت می کنند،زمانی که به دوز 200 میلی گرم در روز لاموتریژین رسیدید، والپروات را 500 میلی گرم روزانه هفتگی کاهش دهید تا به دوز 500 میلی گرم روزانه برسید. این دوز را براییک هفته ادامه دهید. سپس دوز لاموتریژین را به300 میلی گرم روزانه افزایش داده و دوز والپروات را به 250 میلی گرم روزانه کاهش دهید. مجددا دوز را براییک هفته ادامه دهید. سپس والپروات را کلا قطع کرده و دوز لاموتریژین را 100 میلی گرم در روز هر هفته افزایش دهید تا به دوز 500 میلی گرم روزانه برسید.سپید
منبع:US.Pharmacist

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: