کد خبر: ۱۴۰۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 04
پژوهش‌های پیشین زمان نشستن را با دیابت نوع ۲ ارتباط داده بودند، این نوع دیابت با افزایش سن و چاقی ارتباط دارد و هنگامی رخ می‌دهد که بدن نمی‌تواند به طور مناسب انسولین را برای تبدیل قند به انرژی استفاده کند.
شفا آنلاین:یک بررسی در بریتانیا نشان می‌دهد که افرادی که زمان بیشتری به راه رفتن یا حتی ایستادن به جای نشستن می‌گذرانند، ممکن است در معرض خطر کمتر دیابت باشند

به گزارش شفا آنلاین: پژوهش‌های پیشین زمان نشستن را با دیابت نوع ۲ ارتباط داده بودند، این نوع دیابت با افزایش سن و چاقی ارتباط دارد و هنگامی رخ می‌دهد که بدن نمی‌تواند به طور مناسب انسولین را برای تبدیل قند به انرژی استفاده کند. پژوهشگران در این بررسی از ۴۵ فرد بزرگسال در معرض خطر دچار شدن به دیابت بودند، خواستند که همیشه دستگاه‌های پایشگر فعالیت همراه داشته باشند تا ببینند آنان چه مدتی را در حالت نشسته، ایستاده و راه رفتن می‌گذرانند. سپس تست‌های آزمایشگاهی انجام دادند تا ببینند بدن‌های افراد چگونه قند و انسولین را فراوری می‌کند.


دکتر جوزف هنسن، پژوهشگر دیابت در دانشگاه لایسستر، یکی از این پژوهشگران گفت: «یافته‌های این بررسی شواهد ترغیب‌کننده بیشتری فراهم می‌آورد» که صرف ایستادن به جای نشستن در طول روز ممکن است شاخص‌های دیابت نوع ۲ را کاهش دهد. شرکت‌کنندگان در این بررسی میانگین سنی ۶۷ ساله داشتند. اغلب این افراد زیادی چربی در بخش میانی بدن داشتند و چاق بودند یا اضافه‌وزن داشتند و حدود یک سوم‌شان سابقه خانوادگی دیابت داشتند. این افراد هر روز به طور میانگین 4/9 ساعت را در طول ساعات کاری در حالت نشسته یا خوابیده گذرانده بودند. این مدت شامل حدود 2/4 ساعت دوره‌های کوتاه‌مدت نشستن برای نه بیشتر از نیم ساعت و نیز 4/5 ساعت دوره‌های طولانی نشستن بود که دست‌کم ۳۰دقیقه طول کشیده بود. به‌علاوه این افراد به‌طورمعمول به طور میانگین 5/4 ساعت در روز را در حالت ایستاده و 7/1 ساعت را در وضعیت راه رفتن گذرانده بودند. بر اساس مصاحبه این پژوهشگران افرادی که ۳۰ دقیقه از نشستن درازمدت را با دوره‌های کوتاه‌تر نشستن جایگزین کرده بودند، ۴ درصد کاهش در میزان انسولین ناشتا پیدا رده بودند. اگر این دوره‌های طولانی نشستن با ایستادن جایگزین می‌شد، میزان‌های انسولین ناشتا ۱۵ درصد کاهش می‌یافت.
منبع: Reuters
برچسب ها: نشستن ، دیابت ، انسولین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: